Wat moet je weten over Retargeting?

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

retargeting

>> Gepost op: 4 augustus, 2015 in Kenniscentrum, SEA, SEM, Trends

Wist je dat gemiddeld 98% van alle website bezoekers geen conversie (lees: aankoop doen, contactformulier invullen, etc.) doet? Onderneem jij al actie om deze 98% aan bezoekers toch te overtuigen? Niet? Lees dan snel hieronder wat je moet weten over retargeting.

Gelukkig bestaan er dan ook verschillende mogelijkheden om deze groep verloren bezoekers te benaderen. Één hiervan zal ik door middel van dit blog aan jouw uitleggen.

 

Wat is retargeting?

Je ziet ze vast wel eens: advertenties. Je bent op een website geweest en komt vervolgens ergens anders op het internet een advertentie tegen van de website/webshop waar jij zojuist op gekeken hebt. Dit wordt ook wel retargeting genoemd. Met retargeting heb jij als websitebeheerder de kans om een verloren bezoeker (iemand die jouw website heeft bezocht, maar de website heeft weg geklikt) terug te halen naar jouw website of webshop door middel van een advertentie.

Hoe werkt retargeting?

Retargeting lijkt in eerste instantie ingewikkeld om in te stellen, maar in werkelijkheid is het instellen van retargeting in enkele tientallen minuten gedaan. Het enige wat meer tijd zal kosten, is het maken van de juiste advertenties voor jouw website. Een retargeting advertentie werkt door middel van een cookie die jouw eerdere bezoekers kan herkennen. Hierdoor kan de cookie hele specifieke en relevante advertenties tonen aan jouw website bezoekers.

Wat kost retargeting?

Vaak als wij klanten spreken denken zij dat advertenties (en helemaal retargeting advertenties) duur zijn, maar gelukkig kunnen wij het tegendeel bewijzen. Een retargeting advertentie hoeft namelijk helemaal niet duur te zijn. Het grote voordeel van advertenties is: je bepaalt altijd zelf wat je wilt uitgeven. Heb je bijvoorbeeld een maximum budget van €50,- euro per maand voor advertenties? Dan kunnen wij dit voor je instellen, zodat je nooit meer zult betalen dan wat je van te voren wilt uitgeven. Wat ons betreft is dit dus ideaal.

De mogelijkheden van retargeting?

Met retargeting laat je dus relevante advertenties zien aan bezoekers die jouw website hebben bezocht. Deze advertenties linken door naar  jouw website, waardoor de bezoeker weer terug komt. De kunst van marketing zit hem ook vaak in het herhalen,  iets wat natuurlijk perfect past binnen retargeting.

Hieronder zie je een voorbeeld van een retargeting advertentie op ​deondernemer.nl v​oor​ een bezoeker die op http://www.campingheidepark.nl/ is geweest.

 

Camping Heidepark Retargeting

 

Verschillende campagnes

Nu de basis van retargeting beschreven is gaan we nu iets verder in op alle mogelijkheden. Zo kun je per pagina binnen jouw website een aparte retargeting advertentie maken. Wil jij bijvoorbeeld een bezoeker die op een contactpagina is afgehaakt toch overtuigen om contact op te zoeken? Dan maak je hiervoor een speciale campagne. Wil je graag een bezoeker nogmaals overtuigen van een speciaal product? Dan maak je hier een speciale campagne voor aan. Wat dat betreft is alles mogelijk met retargeting.

Dynamische retargeting?

Heb je een webshop? Dan is dynamische retargeting zeker een optie om eens te overwegen. Met deze manier van marketing laadt de cookie het product in de banner, welke de bezoeker heeft bekeken op jouw webshop. Stel voor: je verkoopt fietsen, een bezoeker kijkt bij een luxe herenfiets. Dan kun je met een dynamische retargeting campagne dit product nogmaals onder de aandacht brengen nadat de bezoeker jouw webshop heeft verlaten.

Het product, de luxe herenfiets, wordt door een productfeed (lees: een technische koppeling tussen jouw producten en de advertentie) nogmaals weergeven aan de verloren bezoeker. Je zult dit vast wel eens hebben meegemaakt. Je hebt op een webshop gekeken en nog geen tien minuten laten zie je het product welke je net nog hebt bekeken op een andere website in een advertentie. Dit is dynamische retargeting.

In dit blog heb ik geprobeerd de basistheorieën van retargeting uit te leggen. Je weet nu wat het is, wat het kost en wat je er allemaal mee kunt. Wat mij betreft is dit de basis voor een succesvolle retargetingcampagne. Succes met het opnieuw benaderen van de 98% verloren bezoekers!

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.
Best4u

Laatste artikelen van Best4u