• Hoe scoort jouw website?

    Doe NU de gratis website scan!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Als een bezoeker op jouw website komt wil je diegene raken. Je wilt de aandacht trekken, hem of haar informeren, enthousiasmeren om een aankoop of contactverzoek te doen en in elk geval zorgen dat je onthouden wordt. Om dat te bereiken is het van groot belang om herkenbaarheid te creëren: de bezoeker moet door de stijl, sfeer en het taalgebruik op je website de identiteit van je onderneming kunnen ontdekken.

Wat je daarvoor nodig hebt? Een duidelijke huisstijl, volledig toegepast in je website.

Wat is de identiteit van je onderneming? Waar sta je voor, wat kun je betekenen voor je klanten en wat maakt je uniek? Dit soort vragen hangt samen met het ontwikkelen van je huisstijl. Aan je huisstijl is af te lezen wie je bent als bedrijf. Het is een herkenbare manier van design en taalgebruik zodat (potentiële) klanten je kunnen leren kennen én – belangrijker nog – je gaan herkennen en onthouden.

Daarom is het van groot belang om je huisstijl ook in je website te laten doorvoeren. De belangrijke rol van het internet blijft maar groeien: wereldwijd is meer dan 90% actief op het internet, een onderneming zonder website is dus bijna niet meer denkbaar. Dat betekent ook dat je als onderneming met website je best moet doen om op te vallen bij het publiek. En dát doe je dus met een herkenbare, passende huisstijl.

Een huisstijl tover je trouwens niet zomaar uit de hoge hoed. Het is verstandig om samen met een professional te kijken naar de elementen die belangrijk zijn voor jouw huisstijl. Onze graphic designers zijn ervaren in het ontwikkelen van passende huisstijlen en adviseren je hier graag over.

Jouw huisstijl verwerkt in een thema website

Bij Best4u werken we voor het MKB. Dat is een brede doelgroep die vraagt om een brede aanpak, zodat we elke ondernemer die online wil groeien kunnen ondersteunen. Mede daarom hebben wij de ‘thema website’ ontwikkeld: een ‘kant en klaar’ product dat tegelijkertijd volledig af te stemmen is op de identiteit van de onderneming. Kies je voor de SEO Thema website dan kun je kiezen uit verschillende designs waar we jouw huisstijl vervolgens in toepassen. Zo is een unieke website voor iedere ondernemer binnen handbereik én houden we de prijzen laag.

Wil je weten hoe jouw huisstijl eruit ziet in één van onze speciaal ontworpen thema’s? Vraag dan vandaag nog een offerte aan en laat je informeren door onze specialisten.

Dit zegt de klant over het traject:

“In mijn zoektocht naar een geschikte webdesigner kwam ik met Best4u in contact. Zij kwamen met twee man sterk bij mij op locatie en wisten meteen wat ik bedoelde met mijn ideeën. Dat gaf me een goed gevoel. Ik had in mijn hoofd namelijk al precies uitgedacht hoe de nieuwe website eruit moest komen te zien en welke functionaliteiten belangrijk waren. Dit alles heb ik uitgetekend en bij Best4u aangeleverd, waarna de webdesigners er een werkende website van hebben gemaakt. De website is precies geworden zoals ik voor ogen had. Heel fijn!

Doordat de communicatie soepel verliep is de ontwikkeling van de website erg vlot gegaan. Op een bepaald moment liepen we echter wel tegen wat problemen aan. Ik heb me toen zelf erg in WordPress moeten verdiepen, terwijl dat niet helemaal mijn verwachting was. Na overleg is deze miscommunicatie gelukkig op een vriendelijke manier opgelost.

Over het algemeen verliep alles soepel en vlot: iedereen was vriendelijk en open. Alles kon. Ik zit zelf in de creatieve sector, dus ik weet hoe lastig het kan zijn om iets wat je in je hoofd hebt daadwerkelijk uit te werken tot iets concreets. Dat hebben ze bij Best4u heel goed gedaan.”
Luc Weegels, Music Mates

SEO Maatwerk website

Music Mates koos voor een SEO Maatwerk website. De website is compleet op maat ontworpen binnen de mogelijkheden van ons unieke WordPress framework. Music Mates heeft hiermee gekozen voor de ideale combinatie van persoonlijke wensen en onze kennis van WordPress. Én natuurlijk voor een ideale basis wat Google indexatie betreft.

Altijd up to date zijn? Maak een vrijblijvende afspraak

Het Altijd up to date Lease Website pakket is ideaal voor ondernemers die wél aan de laatste online eisen willen voldoen, maar liever niet kiezen voor een hoge eenmalige investering. Het pakket bevat alle onderdelen die nodig zijn om jouw bedrijf online naar een hoger niveau te tillen, en dat drie jaar lang. Na drie jaar krijg je de kans om je contract te verlengen én wordt er direct een gloednieuwe website voor je ontwikkeld. Zo blijft je website altijd voldoen aan de nieuwste ontwikkelingen van Google en WordPress en ben jij dus altijd volledig up to date. Een must in een wereld waarin de online ontwikkelingen alsmaar sneller gaan.

AutoDealer WordPress plugin

Voor de website van een autodealer is er één onderdeel dat in elk geval perfect moet zijn: het tonen van het occasions aanbod. Je wilt dat bezoekers in één oogopslag kunnen zien welke occasions jij beschikbaar hebt én dat belangrijke informatie over die occasions op een overzichtelijke, heldere manier wordt getoond. Als autodealer is je website immers je online showroom; de ideale manier om aan een groot publiek te laten zien wat jij je klanten te bieden hebt.

Om het voor iedere autodealer mogelijk te maken om occasions op een gemakkelijke manier te tonen en daarbij zelf te kunnen beslissen hoe dat eruit ziet, heeft Best4u een unieke AutoDealer WordPress Plugin ontwikkeld. Deze plugin kan eenvoudig op je website worden geïnstalleerd en biedt jou als autodealer zeeën van mogelijkheden.

Stuur mij een vrijblijvende offerte voor een automotive website

Dit zegt de klant over het traject

“Mijn vorige website voldeed niet meer aan de huidige eisen, vooral op het gebied van de AVG, en dus was het tijd voor een nieuwe website. Ik ging met Best4u in gesprek, lichtte mijn verwachtingen toe en daarna is de website heel snel gerealiseerd. Veel sneller dan ik van tevoren had verwacht! Best4u is heel professioneel omgegaan met het traject en ik ben heel blij met het resultaat. De uitstraling is professioneel en de functionaliteiten werken goed. Ook van de partners waarmee ik samenwerk heb ik stuk voor stuk positieve en enthousiaste reacties ontvangen. Ik zou Best4u dan ook zeker aanraden bij andere bedrijven.”
– Jan van de Kraats, eigenaar Transparant Regres.

SEO Design website

Jan koos voor een SEO Design website. De huisstijl en content van Jan zijn verwerkt in het door hem gekozen design, dat door de designers van Best4u is ontwikkeld. Hij heeft hiermee gekozen voor een complete Google proof website voor een superscherpe prijs, die alles in zich heeft om online te kunnen scoren.

Om de vitale onderdelen van jouw website te kunnen waarborgen voeren we bij Best4u strenge kwaliteitscontroles uit. Dit doen we zowel bij oplevering van de testversie als bij de livegang van de website. Zo zijn wij er zeker van dat alles op gebied van techniek, gebruiksgemak en Google proofness op jouw website klopt wanneer de site de lucht in gaat, én kun jij online een vliegende start maken!

Bij het ontwerpen en het ontwikkelen van een nieuwe website spelen meerdere facetten een rol. Natuurlijk is het per website en per klant verschillend wat de specifieke wensen en eisen zijn, maar in de basis zijn er altijd vier aspecten die – volgens ons – voor elke website tip top in orde moeten zijn. Namelijk:

  • Responsiveness
  • Snelheid (Google PageSpeed)
  • Ontwikkeld volgens de W3C normen
  • Gebruiksvriendelijkheid

Dit zijn dan ook de vier onderdelen die in onze strenge kwaliteitschecks uitvoerig aan bod komen. We leggen je graag uit waarom deze vier onderdelen de hoofdrol spelen en waarop we ons binnen deze facetten richten. Heb je hier vragen over? Dan kun je die altijd stellen via support@best4u.nl.

Responsiveness

Een responsive website; wat is dat ook alweer? We leggen het nog even kort voor je uit: een responsive website schaalt mee met het beeldscherm waarop de website bekeken wordt. De website past zich dus aan het formaat van het scherm aan, of dat nu een mobiele telefoon, een tablet of een laptop is. Zo blijven belangrijke onderdelen van je website zoals de content en buttons te allen tijde perfect leesbaar voor je bezoekers. Een must in deze tijd, gezien het feit dat steeds minder mensen hun desktop gebruiken om te internetten en mobiel internet steeds meer de boventoon voert.

Tijdens de kwaliteitschecks die onze testers uitvoeren wordt de responsiveness van de website op meerdere punten gecheckt. Dat houdt in dat de website getest wordt in verschillende maten, schermen, browsers en (telefoon)merken. Een Apple iPhone heeft namelijk weer een andere device dan een Android telefoon. Daarom is het niet voldoende om alleen te kijken naar of de website responsive is opgebouwd, maar moet er dieper ingegaan worden op deze materie en wordt de responsiveness dus op meerdere punten gecheckt.

Om de responsiveness van je website optimaal te kunnen waarborgen checken we dit twee keer: zowel bij de oplevering van de testversie als bij de livegang van je website.

Snelheid (Google PageSpeed)

Wanneer jij een website door ons laat ontwikkelen, dan doen wij jou de belofte dat je website bij oplevering een Google PageSpeed heeft van 80 of hoger. Wij vinden het namelijk erg belangrijk dat de websites die wij ontwikkelen optimaal zijn ingericht voor Google. Een mooie, goed functionerende website is immers stap één; de stap die daarna komt – gevonden worden – is natuurlijk minstens zo belangrijk om echte doelen te kunnen behalen met je nieuwe website. Een goede Google PageSpeed score draagt daar een belangrijk steentje aan bij.

Tot voor kort was de snelheid van je (mobiele) website nog geen concrete rankingfactor voor Google, maar daar is sinds een aantal maanden verandering in gekomen. Dat betekent dat Google specifiek kijkt naar de snelheid van je website en de resultaten hiervan meeneemt in het bepalen van jouw positie in de zoekresultaten. In ons artikel van een tijdje geleden lees je hier meer over.

Ook voor de PageSpeed van je website geldt weer dat we dit twee keer checken om de snelheid van je website optimaal te kunnen waarborgen: zowel bij de oplevering van de testversie als bij de livegang.

Ontwikkeling volgens de W3C normen

Bij Best4u ontwikkelen wij al onze websites volgens de W3C normen (dit is één van onze merkbeloftes). Dit zijn richtlijnen die zijn opgesteld door het World Wide Web Consortium; een organisatie die standaarden ontwikkelt voor programmeertalen. Het doel van het W3C met deze standaarden is dat de mogelijkheden van het internet volledig benut worden en dat al deze mogelijkheden voor alle computersystemen en gebruikers beschikbaar zijn.

Enkele voordelen van het ontwikkelen volgens de W3C normen zijn dat websites beter vindbaar zijn, een snellere laadtijd hebben en dat ze in elke browser gelijk worden weergegeven. Wij vinden het belangrijk dat al onze websites voldoen aan de normen van het W3C en zorgen er dan ook voor dat we uitvoerig testen of dat inderdaad het geval is, voordat we jouw website aan je opleveren én voordat je website live gaat. Op die manier kunnen we jou als eigenaar van je website én de eindgebruikers – jouw potentiële klanten – optimale voordelen bieden op het gebied van gebruiksvriendelijkheid. In een eerder artikel hebben we uitgebreider beschreven wat het W3C is en waarom wij deze normen belangrijk vinden.

Gebruiksvriendelijkheid

De belangrijkste vraag als het om de gebruiksvriendelijkheid van een website gaat, is: zit alles logisch in elkaar? Onze testers kijken met een getraind oog naar jouw website en alle bijbehorende aspecten en nemen als het ware plaats op de stoel van de bezoeker. Kloppen alle linkjes, is de manier waarop je door de website klikt logisch en zitten er nog bugs (kleine foutjes) in die de developers misschien over het hoofd hebben gezien?

Daarnaast kijkt de grafisch ontwerper die het ontwerp voor jouw website heeft gemaakt ook altijd of alles design-technisch gezien klopt. Dit gebeurt, samen met de gebruiksvriendelijkheidstest, altijd voordat je de testversie van je website krijgt opgeleverd.

Meer weten over onze kwaliteitschecks en merkbeloftes?

Met dit artikel heb je een klein inkijkje gegeven in onze werkwijze en in de aspecten die wij daarin belangrijk vinden. Het uitvoeren van strenge kwaliteitschecks is een belangrijk onderdeel van ons werk; zo zorgen we er immers voor dat wij onze klanten producten van de hoogste kwaliteit kunnen opleveren zodat zij na livegang maximaal kunnen profiteren van hun nieuwe website. Heb je nog vragen over de kwaliteitschecks die we uitvoeren of wil je andere dingen weten over onze diensten? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen; we helpen je graag verder!

Dit zegt de klant over het traject

“Ik hoef de jongens van Best4u maar één ding te vragen en het wordt direct geregeld,” aldus Lars van Bergen van Haldu Groep. Lars zorgt ervoor dat de website van Haldu Groep naar meerdere talen gedupliceerd wordt en heeft hiervoor nauw contact met Best4u, die de daadwerkelijke ontwikkeling van de duplicaten regelt. “Best4u zet het duplicaat klaar, ik verwerk de teksten erin en heb als het nodig is nog even contact over eventuele technische wijzigingen die ik zelf niet kan doorvoeren. Best4u regelt dat altijd ontzettend snel. De communicatie is goed, de jongens schakelen snel; wat dat betreft heb ik niets dan lof voor Best4u.”

‘SEO Maatwerk uitgebreid’ website met meerdere duplicaten voor verschillende talen

Haldu Groep is een uitzendbureau voor personeel in de bouw en de techniek. Wat zij nodig hebben is een website waarmee een werkzoekende in deze sector gemakkelijk en snel vacatures kan vinden die voor hem of haar aantrekkelijk zijn. Gebruiksgemak, overzicht en een goede informatievoorziening zijn daarbij dus van groot belang. Voor Haldu Groep ontwikkelden wij een website op maat die aan al deze eisen voldoet én zijn wij vervolgens aan de slag gegaan met het ontwikkelen van duplicaten. Dankzij deze duplicaten bereikt Haldu Groep een uitgebreide doelgroep door heel Europa. Zo bestaan er onder andere duplicaten in het Hongaars, Pools, Italiaans, Engels en Roemeens en worden er op dit moment nog steeds nieuwe duplicaten ontwikkeld.

De nieuwste versie van WordPress – WordPress 5.0 – wordt dit jaar nog verwacht en zoals altijd bij een update brengt dat de nodige veranderingen met zich mee. Zo zal deze nieuwe versie de Gutenberg-editor bevatten die voor veel gebruiksgemak moet gaan zorgen. In dit artikel lees je in een notendop wat je van WordPress 5.0, en in het bijzonder de Gutenberg editor, kunt verwachten.

Minder chaos en nóg meer overzicht – dat is wat er verwacht wordt van de nieuwste WordPress versie. Met de introductie van de Gutenberg-editor, waar al veel over geschreven is, wordt namelijk afscheid genomen van de huidige editor waarmee je je pagina’s, berichten en eventuele producten voorziet van content. De huidige editor zoals we die nu nog gebruiken gaat uit van één grote bladzijde, een beetje zoals een Microsoft Word-document. Er bestaan al wel allerlei mogelijkheden om je content in een soort blokkenvorm te beheren en aan te passen. Ook ons framework bevat een handige pagebuilder waarmee het aanpassen van content een kwestie is van het verslepen van blokken.

Waarom is een Gutenberg-editor dan nog nodig, denk je nu misschien? De block-based editors die nu al gebruikt worden zijn veelal gemaakt op basis van plugins of zelfgebouwde editors, zoals bij ons framework ook het geval is. Dat betekent dat al deze editors verschillen van elkaar; er is geen algemene block-based editor waar iedereen mee kan werken. En daarin maakt de Gutenberg-editor dus het verschil: doordat deze editor door de gehele WordPress community gebruikt en onderhouden wordt zal de kwaliteit van en het overzicht in de editor snel toenemen.

Hoe ziet dat er dan uit?

Dit is hoe de huidige standaard editor van WordPress eruit ziet:

WordPress 5.0 met Gutenberg editor: wat kunnen we verwachten?

En dit is een voorbeeld van de Gutenberg-editor:

WordPress 5.0 met Gutenberg editor: wat kunnen we verwachten?

Voordelen van de Gutenberg-editor:

  • Je houdt meer tijd over voor het schrijven van teksten omdat het bewerken van pagina’s en berichten een stuk eenvoudiger wordt;
  • Er zijn geen eventuele shortcodes meer zichtbaar in de editor;
  • ‘Rare pagina’s’ na het kopiëren van teksten vanuit Word of Google Docs zijn verleden tijd;
  • Het aanpassen van de achtergrond van contentblokken is erg gemakkelijk;
  • Het toevoegen van content is gemakkelijker omdat de content is opgebouwd vanuit blokelementen;
  • Er zijn meer mogelijkheden voor het embedden van verschillende (social) media zoals Twitter, Instagram, Screencast etc.;
  • Dankzij de tekstkolommen kun je je teksten in twee, drie of vier kolommen plaatsen;
  • En er valt nog veel meer te ontdekken!

En wat zegt onze WordPress projectleider Dennis over deze nieuwe update? “Het gebruik van de nieuwe editor zou eenvoudiger moeten zijn voor de gebruiker. Natuurlijk zijn – zoals bij elke vernieuwing – ook over Gutenberg de meningen verdeeld. Het zou namelijk zo kunnen zijn dat je door de vele nieuwe opties door de bomen het bos niet meer ziet. Vooral voor onervaren gebruikers zou de Gutenberg editor averechts kunnen werken. Anderzijds bestaan er online talloze tutorials en tips en zit onze supportafdeling natuurlijk klaar om al je vragen over de (nieuwe) editor van WordPress te beantwoorden. Ik persoonlijk kijk dan ook erg uit naar de release van Gutenberg.”

Yes, je nieuwe website is klaar voor gebruik! Na het ontwerpen, ontwikkelen en finetunen van je website kan ‘ie de lucht in en dat betekent dat jij, als eigenaar van deze gloednieuwe website, volledig je eigen content kunt beheren. De mogelijkheden binnen WordPress zijn echter eindeloos, dus waar moet je beginnen?

Gelukkig is daar Niek: onze front-end developer die onze klanten op weg helpt met hun nieuwe website. Regelmatig houdt hij een online seminar waarin hij live de basics van WordPress uitlegt die voor jou van belang zijn. “En, ook handig om te weten: tijdens het webinar kun je direct je vragen aan me stellen via de livechat,” aldus Niek.

“Veel mensen hebben wel een idee van wat WordPress is, maar ik merk dat dat idee vaak niet meer strookt met de werkelijkheid. WordPress is al jaren véél meer dan een blogsysteem alleen en dat brengt natuurlijk heel veel mogelijkheden en kansen met zich mee. Het is wel zo fijn om dan te weten waar je moet beginnen,” aldus Niek. En daar is een webinar dus een uitstekend middel voor.

Wat houdt het webinar in?

Tijdens het webinar wordt er dus specifiek ingegaan op de basis van WordPress: hoe maak je een nieuwe pagina aan, hoe maak je een blog aan, hoe vul je je pagina’s met tekst en afbeeldingen en hoe voeg je een pagina toe aan het menu? Om deze handelingen visueel te maken behandelt Niek tijdens het webinar een pas opgeleverde website, waarin hij stap voor stap uitlegt en laat zien wat de mogelijkheden zijn.

Het framework waarin alle websites van Best4u worden ontwikkeld maakt die handelingen een stuk gemakkelijker. Niek: “Binnen dat framework wordt gebruik gemaakt van een pagebuilder, die het aanpassen van je website heel visueel maakt. Je sleept tekstblokken en afbeeldingen letterlijk naar de plekken waar je ze wilt hebben, laat ze daar ‘vallen’ en kunt dan heel gemakkelijk teksten en foto’s aanpassen, waarvan je het resultaat direct kunt bekijken.”

Ondanks het grote gebruiksgemak merken we bij Best4u dat er, zeker wanneer een website net is opgeleverd, veel behoefte is aan een laagdrempelige introductie in WordPress. En die krijg je dus tijdens het webinar. Ook wordt er ingegaan op belangrijke plugins zoals Gravity Forms en SEO Yoast én krijg je meer uitleg over het werken met templates. Ten slotte kun je, zoals Niek al aangaf, al je vragen tijdens het webinar stellen via een livechat.

Ook interesse in een webinar?

Wanneer je klant bent bij Best4u dan krijg je bij oplevering van je nieuwe website een uitnodiging om je in te schrijven voor het webinar. Maar ook als je al een tijdje een website hebt kun je natuurlijk behoefte hebben aan een live-introductie in WordPress. In dat geval kun je je inschrijven via deze link. Het volgende webinar zal plaatsvinden op donderdag 22 november om 14:00 uur.

Een vrijblijvende offerte? Laat je gegevens achter en word binnen één uur door ons benaderd.

Wat maakt ons Best4u?

8.6
als beoordeling
13
jaar ervaring
3200
+ klanten
80
medewerkers