• Hoe scoort jouw website?

    Doe NU de gratis website scan!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Je bent ondernemer in het MKB segment en je wilt een nieuwe website. Eén van de eerste dingen waarover je dan gaat nadenken is: hoe moet mijn website eruit komen te zien? Ga je voor een strak, eenvoudig, zakelijk, creatief of dynamisch design? Wil je verrassen of juist in de lijn der verwachting blijven?

Nu is het natuurlijk enorm afhankelijk van de branche waarin je werkzaam bent – én je eigen smaak – wat voor jou het beste design is. Maar er zijn wel een paar elementen die voor iedere MKB’er van belang zijn om op te letten bij het ‘uitkiezen’ van een nieuw design. In dit artikel lichten we ze aan je toe. Heb je naderhand nog vragen over het (laten) ontwikkelen van een nieuwe website? Neem dan gerust contact op met één van onze adviseurs.

Focus op inhoudelijke content

Laten we beginnen met één van de belangrijkste tips: verplaats je in je bezoeker. Denk je eens in waarom hij of zij op jouw website terecht komt. In 9 van de 10 gevallen zal dit te maken hebben met een probleem waar hij of zij mee kampt, en in de zoektocht naar een oplossing springt jouw website in het oog. Met andere woorden: jouw dienst of product is datgene waarmee het probleem van je websitebezoeker wel eens opgelost zou kunnen worden. En dat is wat je als MKB ondernemer wilt, natuurlijk.

Nu je hierbij stilstaat kun je je goed voorstellen dat die websitebezoeker op zoek is naar relevante inhoud. Hij of zij wil weten wat jij voor hem of haar kunt doen en waarmee jij dat probleem kunt oplossen. De bezoeker denkt praktisch en wil snel weten waar ‘ie aan toe is. Daarom is het zo belangrijk om te focussen op de inhoudelijke content op je website.

Een veelgemaakte fout is namelijk dat MKB ondernemers zich teveel richten op de look & feel van de website. Natuurlijk is het belangrijk dat je de juiste sfeer uitstraalt en dat de website er goed uitziet. Het oog wil immers ook wat. Maar de ‘verpakking’ moet de inhoud niet overschaduwen. Niet voor niets schreven we eerder al een artikel over content als ondergeschoven kindje bij de ontwikkeling van een website.

Kortom: het gaat om de juiste balans tussen inhoudelijke content en een mooie uitstraling. Het is dan ook belangrijk om al in de ontwerpfase van je website goed na te denken over de manier waarop je je inhoudelijke content naar voren wilt brengen. Een ervaren webdesigner weet hier alles vanaf en kan je goed adviseren als het om de juiste mix van content en design gaat.

Responsive design

Inmiddels mogen we er wel vanuit gaan dat iedere website-eigenaar op de hoogte is van het belang van een responsive design. Toch vinden we dat een responsive design absoluut een plekje in dit artikel verdient. Het komt namelijk nog regelmatig voor dat – voornamelijk MKB’ers en ZZP’ers – een website hebben die niet responsive is. En dat betekent dus dat je website alleen gemaakt is voor desktop. Iemand die je website bekijkt op een mobiel of tablet zal dan ook niet blij worden van wat ‘ie te zien krijgt: de website schaalt niet mee en dus is het (als je bezoeker daar al de moeite voor neemt) in- en uitzoomen geblazen. En dat kan anno 2018/2019 écht niet meer.

Niet alleen voor je bezoekers is een responsive design van belang; óók Google hecht waarde aan de mobielvriendelijkheid van je website. Met de mobile first index van de zoekmachine wordt namelijk eerst de content op je mobiele website geïndexeerd en daarna pas de content op je desktop versie. Als jouw website niet mobielvriendelijk is zal deze slechter geïndexeerd worden door Google en dus lager eindigen in de resultaten van de zoekmachine.

Reden genoeg om voor een responsive design te gaan. Gelukkig wordt praktisch elke website die tegenwoordig ontwikkeld wordt, responsive gemaakt, maar het kan nooit kwaad om hier zelf extra alert op te zijn.

Voldoende conversiemogelijkheden

Heb je goed nagedacht over de inhoudelijke content die je wilt plaatsen in combinatie met een aantrekkelijke uitstraling van je website? Vergeet dan ook de conversiemogelijkheden niet. Ook hierbij is het van belang om je te verplaatsen in de bezoeker. Schrijf jij op een bepaalde plek op je website dat het mogelijk is om een gratis adviesgesprek aan te vragen, plaats er dan direct een button bij waarmee de bezoeker zo’n gesprek in één klik kan aanvragen. Hetzelfde geldt voor het downloaden van whitepapers/E-books/folders of andere content die je je bezoeker wilt aanbieden. Het gaat erom dat hij of zij niet hoeft te zoeken naar een manier om met jou in contact te komen; jouw website moet die mogelijkheden op een presenteerblaadje aanbieden.

Ga altijd uit van het feit dat jouw bezoekers per definitie ‘lui’ zijn. Zij zijn met één klik op het kruisje weer verdwenen van je website en dat is wel het laatste wat je wilt. Daarom moet je hem of haar continu op de juiste manier triggeren om te blijven hangen. Natuurlijk gaat het hier om de juiste balans: teveel schreeuwerige buttons en pop-ups werken averechts. Maar denk goed na over de route waarvan jij wilt dat je bezoekers ‘m afleggen. Via strategisch geplaatste buttons en formulieren kun je namelijk een heel eind komen.

Webdesigners zijn hier uiteraard (over het algemeen) van op de hoogte, maar het beste is om de expertise van de technische webdesigner te combineren met die van de resultaatgerichte online marketeer.

Hulp nodig?

Kun je wel wat advies gebruiken op webdesign gebied en ben je benieuwd naar de beste mogelijkheden voor jouw branche? Neem dan gerust eens contact op met één van de adviseurs van Best4u. Zij adviseren dagelijks de meest uiteenlopende ondernemers en nemen graag de tijd om bij je langs te komen voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Direct contact opnemen

 

Het website traject

Het ontwikkelen van de website van Hotel de Vischpoorte was een interessant proces. Er wordt in de website o.a. gebruik gemaakt van verschillende talen en er was een koppeling nodig met een extern boekingssysteem, zodat het hotel de online boekingen van klanten realtime kan bijhouden. Deze zaken brachten de nodige uitdagingen met zich mee, maar uiteindelijk is er een prachtig eindresultaat gerealiseerd.

SEO MKB maatwerk website

Hotel de Vischpoorte koos voor een SEO MKB Maatwerk website. De website is compleet op maat ontworpen binnen de mogelijkheden van ons unieke WordPress framework. De klant heeft hiermee gekozen voor de ideale combinatie van persoonlijke wensen op technisch en design gebied en onze kennis van WordPress. Én natuurlijk voor een ideale basis wat Google indexatie betreft.

Design website 6

Design 6 bevat verschillende manieren van vormgeving die samen een speels, maar toch strak geheel vormen. Bij dit design staat het logo prominent in het midden en is er veel ruimte voor beeldgebruik. Veelzijdig en toch overzichtelijk.

Offerte aanvragen

Design website 5

To the point en zonder poespas; dat is design 5. Dit design biedt veel ruimte voor het gebruik van (grote) afbeeldingen en bevat derhalve niet al te veel tekst. Het is een rustig design dat je de mogelijkheid biedt om overzichtelijk te presenteren wie je bent en wat je doet.

Offerte aanvragen

Design website 4

Design 4 is clean en overzichtelijk. Het is het ideale ontwerp voor als je de kleuren van je huisstijl goed wilt laten opvallen. Dankzij het subtiele gebruik van beelden en/of illustraties en het gebruik van veel witruimte springt de inhoudelijke content direct in het oog van de bezoeker.

Offerte aanvragen

Design website 3

Bij Design 3 staat het menu overzichtelijk aan de linkerkant. Dit geeft een strakke uitstraling aan de website en biedt veel ruimte voor het gebruik van grote afbeeldingen en gekleurde blokken. Ideaal voor wie gebruik wil maken van korte teksten op zijn of haar website.

Offerte aanvragen

Design website 2

Design 2 is overzichtelijk, rustig en clean. Voor wie op zoek is naar een website die eenvoud en duidelijkheid uitstraalt is design 2 de perfecte keus. Dit design biedt bovendien de mogelijkheid om met iconen te werken, die dankzij de vele witruimte die het design bevat.

Offerte aanvragen

Ontvang direct een vrijblijvende offerte

  • Beste prijs/kwaliteitverhouding
  • Jouw unieke design in één van onze speciaal ontwikkelde thema’s
  • Binnen twee weken online
  • Expliciet ingericht voor optimale indexeerbaarheid door Google
  • Alle kennis over WordPress in huis
  • Professioneel advies van een WordPress specialist

Hoe kunnen we het onze klanten zo makkelijk mogelijk maken? Met die vraag in het achterhoofd ontwikkelden de developers van Best4u een uniek framework. Een framework kun je zien als het DNA van een website waarin alle instellingen van een website worden vastgelegd en opgeslagen. En dit vastgestelde DNA zorgt dus voor een groot gebruiksgemak voor onze klanten.

Klinkt ingewikkeld? Eigenlijk valt het hartstikke mee. Je kunt het vergelijken met het DNA van een mens. In ons DNA is ‘vastgesteld’ wie wij zijn als mens. Groot, klein, donker, licht en ga zo maar door; al onze instellingen zijn ergens opgeslagen en gebundeld.

Datzelfde geldt voor een website. Het framework bevat bepaalde standaarden die door onze developers ontwikkeld zijn. Deze standaarden zorgen er bovendien voor dat er maar één simpele handeling nodig is voor het aanpassen van veel zaken tegelijk. En dat scheelt dus een hoop gedoe wanneer je iets in je website wilt aanpassen. Het DNA – de basis – staat namelijk al vast, maar vanuit die basis kunnen heel gemakkelijk wijzigingen doorgevoerd worden.

Het framework bevat dus alle instellingen voor de website, zoals de kleuren en de gekozen lettertypes. De website wordt als het ware ‘in’ het framework gebouwd. Dit scheelt zowel jou als de developer tijd. En dat zorgt dus weer voor een aantrekkelijke prijs.

Het framework bevat bovendien een ‘page builder’. Dit is een handige tool waarmee je als leek gemakkelijk zelf een unieke pagina kunt maken. Je kunt de contentblokken die je wilt gebruiken letterlijk naar de juiste plek slepen en zelf kiezen op welke plekken je teksten, foto’s en andere content wilt gebruiken. Ideaal!

Met het framework van Best4u zorgen we dus voor gemak op alle fronten: de developer kan jouw website sneller ontwikkelen en jij kunt zelf sneller en makkelijker aanpassingen doorvoeren.

Wil je meer weten over het framework? Neem gerust contact op met één van onze specialisten.

Geen zorgen om je website. Best4u regelt het voor je.

Met het speciale support- en securitypakket voor WordPress ben je verzekerd van proactieve support van onze supportafdeling. Zij zorgen ervoor dat belangrijke updates tijdig worden doorgevoerd, dat je website altijd voldoet aan de laatste veiligheidseisen én dat je onbezorgd met je website aan de slag kunt.

Zo kun jij je lekker bezighouden met je bedrijf en hoef je je geen zorgen te maken over het functioneren van je website. Van veiligheid tot hosting en van aanpassingen tot updates: Best4u regelt het voor je.

Een vrijblijvende offerte? Laat je gegevens achter en word binnen één uur door ons benaderd.

Wat maakt ons Best4u?

8.6
als beoordeling
13
jaar ervaring
3200
+ klanten
80
medewerkers