Mond tot muis reclame

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

3975497ab20791b5b2369fdfe8d0d218

>> Gepost op: 21 februari, 2011 in Algemeen, Kenniscentrum

Marketing… Zowel online als offline is ieder bedrijf er mee bezig.

Jaarlijks stoppen bedrijven voor duizenden euro’s in hun marketing afdeling. Het grootste deel hiervan wordt uitgegeven aan algemene advertenties en promotiemateriaal.

Wekelijks rollen er een tiental reclamefolders bij mij over de deurmat. Ik bekijk ze al niet eens meer omdat de aanbiedingen niet persoonsgebonden zijn en de lay-out van iedere folder vrijwel gelijk is. Ik weet dat ik niet de enige ben die deze zooi meteen in de papierbak gooit. Dus waarom zien bedrijven nog niet in dat dit enorme geldverspilling is?

Het ergste vind ik nog niet zo zeer dat een bedrijf zich niet durft te onderscheiden. Maar wel dat bedrijven zich nog niet op persoonsgebonden marketing richten. In Nederland is zo’n 90% van de bevolking namelijk op het internet te vinden.

Het wordt weer tijd, voor creativiteit! De marketing afdeling mag wel weer een keer gek gaan doen, want we doen al normaal genoeg! Mijn eerste tip is daarom ook; Durf op te vallen, wees uniek!

Laten we even terug gaan naar het tijdperk waarin de klant nog koning was. Je sprak een vage kennis op een verjaardag en hij bleek verdomd goed te zijn met een hamer en wat spijkers. Nog geen 2 weken later had jij een luxe schuur naast je huis staan en dat voor een schappelijke prijs!
Tegenwoordig betaal je alleen al een paar honderd euro meer voor dezelfde schuur omdat de marketing afdeling, drukwerk, promotiemateriaal, etc. gefinancierd moet worden. Onzin dus!

We leven anno 2011 in het informatietijdperk. Het tijdperk waarin internet belangrijker is dan ooit tevoren. Het jaar waarin sociale netwerken als Twitter, Facebook en LinkedIn belangrijker worden dan welk communicatiemiddel dan ook.

Nu zul je denken waarom praat hij niet over Google? Nou, wanneer een potentiële klant op Google zoekt, is hij zich aan het oriënteren of al geïnteresseerd in jouw producten of diensten.
Wanneer iemand een aanbeveling doet via Twitter of Facebook, en zich dus als een fan gedraagt, is de kans groot dat de personen die deze aanbeveling lezen ook klant worden en misschien wel fans! Op Google is dit niet direct het geval en afhankelijk van het welbekende verkooppraatje van een bedrijf. Deze is tenslotte een stuk minder geloofwaardig dan die van een bestaande klant.

In 2011 zal het gaan draaien om klantgericht werken en persoonlijk contact. Dit betekent dus dat je je als bedrijf niet meer moet verschuilen achter een reclamefolder of AdWords campagne…
Benader de consument persoonlijk via Social Media en ga desnoods de straat op om te achterhalen wat klanten echt willen. Maak ze enthousiast; creëer fans!

Wanneer je je weet te onderscheiden en klantgericht te werk gaat, krijg je vanzelf fans.
Je aanhang wordt een marketingtool en creëert meer sales dan je ooit verwacht had!

Tot slot; Wees uniek, benader je klanten persoonlijk en je hebt geen concurrenten meer.

Inspiratie voor dit artikel: Jos Burgers – No Budget Marketing

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *