Linkbuilding vs. Monopoly

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

cf3faabf176c34591172ac68f792c8d9 (1)

>> Gepost op: 29 mei, 2011 in Kenniscentrum, SEM, SEO

Mensen die ooit wel eens een potje Monopoly hebben gespeeld, weten dat het een spel is van tactiek en doorzettingsvermogen. Je probeert alles uit de kast te halen om te kunnen winnen. En aan het einde van het spel zorg jij ervoor dat je het grootst en machtigst bent. Ooit over na gedacht dat Linkbuilding net zo werkt?

In dit artikel leg ik uit hoe je Linkbuilding met Monopoly kunt vergelijken. Sommige mensen snappen Monopoly wel maar Linkbuilding niet. Ik kwam op het idee omdat ik op het internet een klein artikel las over een écht Monopoly bordspel maar dan als thema: Linkbuilding. Hoe raar het ook eigenlijk klinkt, linkbuilding is net een spelletje Monopoly. Het is een spel van tactiek en doorzettingsvermogen. Er lijkt soms geen einde te kennen. Het is een spel van linken en gelinkt worden. Er liggen kansen maar ook bedreigingen.

Linkbuilding is een spel waarbij links zo optimaal mogelijk verkregen moeten worden. Het doel van het spel is om je website in waarde toe te laten nemen. Met een sterk ‘linkprofiel’ verkrijg je uiteindelijk een goede rank.

Tactiek!

Net als dat je bij Monopoly een tactiek moet hebben, geldt dat ook voor Linkbuilding. Je kunt wel veel ‘steden’ bezitten, maar als die ‘steden’ niet veel ‘waard zijn’ en niemand ‘er op komt te staan’, verdien je er nog geen ‘geld’ mee.

Bij linkbuilding net zo; je kunt wel veel linkjes hebben, maar als die linkjes geen waarde hebben, dan rank je nauwelijks tot niet. “Een goede voorbereiding  is het halve werk” Ga dus niet in het ‘Wilde Westen’ zoeken naar pagina’s waarop je een linkje kunt plaatsen. Zorg ervoor dat je gericht te werk gaat en dat de pagina waarop je een linkje wil plaatsen, aansluit op jouw onderwerp, product of dienst.

 

‘Ga drie plaatsen terug’

Bij Monopoly heb je kanskaarten (Change cards). De kanskaarten kunnen zowel in het voordeel als in het nadeel van de speler werken. Één van de kaarten is: ‘Ga drie plaatsen terug’ Als je links gaat kopen, zal Google je straffen en daalt je rank. De goede manier is om te ruilen of een betere manier is om artikelen te schrijven voor sites/blogs waar je een link in kunt vermelden.

Wie houdt er nou niet van om op ‘Start’ te komen en € 200,- te ontvangen?

Als je eenmaal hebt bepaald op welke site je eventueel je link op kunt zetten, en je onderzocht hebt of het een interessante website is die past bij jou onderwerp of product, ga je webmasters benaderen. Zorg dat jouw link een waarde heeft wat interessant kan zijn voor hen. Als ze akkoord zijn gegaan heb je het binnen; je hebt aan Linkbuilding gedaan, je ontvangt een hogere kans om gevonden te worden in Google.

 

 

 

 

Conclusie

Linkbuilding is eigenlijk niet moeilijk, zolang je er maar voor zorgt dat je een tactiek en doorzettingsvermogen hebt. Ik hoop dat ik hiermee een beetje duidelijk heb kunnen maken wat Linkbuilding nou eigenlijk is.

 

Volg mij ook op Twitter!

 

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.