Hoe schrijf ik een goede landingspagina?

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

d7a5d1056d6c7bed0cb4ef35d0f27a1b

>> Gepost op: 1 maart, 2012 in content marketing, Kenniscentrum, ondernemen

Een landingspagina is een webpagina waar de bezoeker belandt wanneer hij een zoekresultaat aanklikt in Google. Een landingspagina is dus een pagina waarop bezoekers ‘landen’. Dit betekent dat je website bestaat uit vele pagina’s. Een webpagina speelt een belangrijke rol voor een hoge conversie. Een aantrekkelijke landingspagina is dus erg belangrijk voor een bedrijf.

De eerste indruk is doorslaggevend

De eerste 10 seconden die een bezoeker je website bekijkt is doorslaggevend of ze blijven of niet.  Als de bezoeker binnen 10 seconden niet ziet wat hij wil hebben, is hij weg en sluit hij de landingspagina.  Het is belangrijk dat jij je bezoeker prikkelt en de aandacht weet te trekken. Doordat je de bezoekers weet te prikkelen, zet je ze aan tot actie.

In een korte tijd is het belangrijk om vertrouwen uit te stralen. Toon je USP (Unique Selling Point) en plaats referenties op je landingspagina. Laat je veilige betaalmethode zien, toon  je actuele voorraden en garandeer de bezoeker je snelle levertijd.

 

De landingspagina is overzichtelijk

Doordat een bezoeker snel handelt is het belangrijk dat je landingspagina overzichtelijk is. Het is belangrijk dat de bezoeker snel de knop naar de contactpagina weet te vinden. Mocht je commerciële doeleinden hebben met je website, dan is het belangrijk dat de prijzen overzichtelijk vermeld staan. Een duidelijke knop naar een offerte is belangrijk. Zorg dat alles overzichtelijk is en dat de bezoeker niet veel hoeft te klikken of te scrollen.

 

Leid de bezoeker niet af

Als een bezoeker gericht op zoek is naar een specifiek product/dienst, is het niet belangrijk je totale assortiment te laten zien.  Bespaar daarom verwijzingen naar andere producten of diensten.  Wel is het belangrijk dat jij je bezoeker verwijst naar sub producten/diensten  die aansluiten bij het product waar hij naar op zoek is. Zo vergroot jij je omzet.

 

Een landingspagina moet een duidelijk startpunt hebben. Het is belangrijk dat de blik van de bezoeker meteen getrokken wordt door die ene belangrijke knop op de webpagina. Het is belangrijk om ze positief te sturen, zodat de bezoeker meteen vindt wat hij nodig heeft.  Wanneer er meerdere opvallende knoppen op je landingspagina staan moet de bezoeker keuze maken, waardoor hij af kan haken.  Leg je focus daarom op de belangrijkste knop. Je belangrijkste knop steekt af bij de website. Zorg dat je landingspagina rustig overkomt, zodat de bezoeker niet het overzicht kwijtraakt. Gebruik eventueel kaders, witregels en speel met verschillende kleuren.

 

Kort en bondig

We weten dat bezoekers van websites haast hebben. Dit heeft als resultaat dat bezoekers geen lange verhalen willen lezen. Voor het schrijven van een webtekst verwijs ik je naar ons blog ‘’hoe schrijf ik een webtekst’’.

 

Conclusie

Onderschat de waarde van een goede landingspagina niet.  Het speelt een belangrijke rol voor een  hogere conversie van je website. Denk daarom dat je vertrouwen naar de bezoeker uitstraalt en dat jij je bezoeker weet te prikkelen, zodat ze blijven op je website.

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.