Google Analytics Real-Time!

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

b112dc3bab49a1f17a650fdaf7f18224

>> Gepost op: 30 september, 2011 in Algemeen, E-commerce, Google, Kenniscentrum, SEA, SEM, SEO

Internet wordt steeds sneller. Niet alleen de snelheid van het laden, maar ook de snelheid van de veranderingen die plaatsvinden!

Op dit moment heeft Google Analytics een goede mogelijkheid om de eerder behaalde prestaties van websites weer te geven. Maar vandaag: de lancering van Google Analytics Real-Time: een set van nieuwe rapporten die laten zien wat er op uw website gebeurt áls het gebeurt!

Google Analytics Real-Time: Het meten van de invloed van social media

Wanneer dit blogartikel online wordt gezet, wordt er direct een tweet de deur uit gedaan. Met real-time zien we de onmiddellijke impact van het verkeer op de website.

Stel dat je een product aanbiedt op je website. Je deelt dit product door middel van Facebook, Twitter en Hyves. Je gebruikt hiervoor drie links. Per link kun je zien hoeveel verkeer er naar je product gaat terwijl je het aanbiedt! Je kunt precies volgen hoe lang je link actief is, en als je link geen impact meer heeft weet je wanneer je een nieuwe link moet plaatsen om weer bezoekers te krijgen!

Google Analytics Real-Time

 

Twee highlights van Google Analytics Real-Time

1. Het volgen van social media campagnes. Als je een grote aankondiging verspreid via social media kun je precies zien hoe dit nieuws zich verspreid en via welke media de bezoekers op je website komen.

2. Het testen en bijhouden van campagnes. Normaliter plaats je je Google Analytics code op de website. Vervolgens moest je één dag wachten op de controle van Google of de code goed op de website is geplaatst. Vanaf heden geeft Google direct feedback of de code goed is geplaatst dankzij de real-time functie.

 

Andere wijzigingen

Google gaat op korte termijn de interface aanpassen. De belangrijkste wijziging is de versimpeling van de navigatie. Hier komen drie tabbladen te staan: Home, Standard Reporting en Custom Reporting. Bij Custom Reporting kun je zelf aangeven welke informatie je wilt zien. Real-time zal onder het tabblad Home vallen waar alles te vinden is om snel te bekijken wat er gaande is op je website.

Onder Standard Reporting zijn de bekende rapportages te vinden. Hierbij vind je een zoekfunctie om makkelijker en sneller bepaalde statistieken tevoorschijn te toveren.

Ook lanceert Google Analytics een Premium versie: een betaalde versie van Analytics. Premium zal onder andere data sneller verwerken, extra tools beschikbaar maken, uitgebreide support verlenen, etc. Eerst is deze versie alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk voor een prijs van 150.000 dollar.

 

Toegang tot Google Analytics Real-Time

Je vindt de real-time rapporten alleen in de nieuwe versie van Google Analytics. Als u geen gebruik maakt van de nieuwe versie kunt u beginnen door op het dashboard te klikken op: nieuwe versie, deze link staat in de rechter bovenhoek van Google Analytcis. Real-time rapporten zijn momenteel te vinden in de dashboard-tab, bij de nieuwe interface volgende week worden ze in het tabblad Start geplaatst.  Je hebt toegang tot de real-time rapporten wanneer je een beheerder bent van een Analytics account, of als je toegang hebt tot een profiel zonder profielfilters. Real-time ondersteunt (nog?) geen profielfilters.

Google Analytics Real-Time

 

Wij zijn benieuwd of en hoe jullie Google Analytics Real-Time gaan gebruiken!

 

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.
Best4u

Laatste artikelen van Best4u