Facebook voor jouw bedrijf?

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

6ed0c7a1275ead1032220abaefa86943

>> Gepost op: 23 mei, 2011 in Kenniscentrum, Social Media

Er zijn veel bedrijven die inmiddels inzien dat sociale media een toegevoegde waarde kan zijn voor hun bedrijf. Ze kunnen contact met klanten onderhouden, nieuws en naamsbekendheid verspreiden en acties opzetten. Facebook blijft groeien in ons land en daarom maken bedrijven een eigen fanpagina aan.  Maar er zijn ook bedrijven die de plank misslaan met sociale media.

De eerste misvatting is de term sociale media. Tegenwoordig is het niet meer media, maar een nieuwe sociale infrastructuur. Geen media maar communicatie, interactief. Niet alleen vertellen hoe of wat, maar daarover communiceren. Je kunt internet vergelijken met een snelweg. Maar bedrijven gebruiken het vooral om te adverteren, niet om over te rijden.

Mensen willen graag weten wat andere mensen doen. Mensen willen weten wat anderen denken, wat zij steunen, wat ze interessant vinden, waar ze melk kopen of een auto. Sociale media creëert daar mogelijkheden voor. En jij dus ook, met je bedrijf.

Facebook is geen kopie van een willekeurig blog

Alleen informatie plaatsen die ook op andere websites te vinden is, is voor facebook niet interessant. Facebook draait om interactie, in dit geval interactie met je (potentiële) klanten. Interactie in de vorm van ‘likes’ en reacties. Wanneer jij met je bedrijf interessant bent voor een persoon (berekend door Facebook) verschijn jij in zijn of haar updates. En interessant wordt berekend door likes, reacties, hoe vaak de pagina door die persoon is bezocht… Een blog wil graag reacties, jij wilt interactie.

Facebook is geen billboard

Zo hard mogelijk schreeuwen over wat je te bieden hebt, is niet interessant. Het zorgt hooguit voor irritatie en desinteresse bij je doelgroep, iets wat je niet wil. Een facebook-pagina is er om te communiceren met je (potentiële) klanten. Zorg dat je bezoekers informatie vinden op je facebook-pagina die voor hun interessant is. Mensen willen wel praten, maar niemand wilt luisteren. Zorg dat jij de uitzondering op de regel bent.

Facebook kost wél wat

Het kost niets om een facebook-pagina op te zetten, daar zit een kern van waarheid. Echter kost het wel tijd om je facebook-pagina bij te houden. Een facebook-pagina moet regelmatig en consequent van informatie worden voorzien. Facebook kost tijd.

Facebook is anders dan twitter

Facebook en twitter verdienen hun eigen updates. Wanneer je beide kanalen koppelt loop je het risico dat je veel te veel berichten plaatst op beide kanalen, waardoor het voor een gebruiker oninteressant wordt. Daarnaast verliezen de berichten hun essentie. Koppel facebook dus nooit, maar dan ook nooit aan twitter.

Facebook is niet tijdelijk

Geef gebruikers een goede reden om je pagina te blijven bezoeken en te ‘liken’. Zorg dat de gebruikers regelmatig nieuwe content kunnen lezen. Een facebook-pagina is niet tijdelijk maar blijvend.

Zelf zijn we momenteel bezig met het opzetten van een facebook-pagina voor Best4u Internet Marketing B.V. Dit staat nog helemaal in de kinderschoenen. Wat zou jij terug willen zien op deze facebook-pagina?

Bron: www.marketingfacts.nl

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.
Best4u

Laatste artikelen van Best4u