Hoger in Google met zoekmachineoptimalisatie
SEO is het actief optimaliseren van een website door verbeteringen op het gebied van techniek, content, conversie en autoriteit door te voeren. Het doel van zoekmachineoptimalisatie is om jouw website hoger in zoekmachines zoals Google te krijgen. Hierbij gaat het om de organische zoekresultaten van de zoekmachine.
Door middel van zoekmachineoptimalisatie ontstaat er een goede positie bij relevante zoekresultaten in de zoekmachine. Dit heeft een positief effect op de naamsbekendheid, de bezoekersaantallen en de kans op aanvragen of bestellingen. Want hoe hoger je in Google staat, hoe sneller iemand op je website klikt. En hoe meer bezoekers je krijgt, hoe groter de kans op aanvragen of bestellingen wordt.
Maar om hoog in Google te komen, moet je website technisch geoptimaliseerd zijn voor de zoekmachine. Voor deze optimalisatie is een gedegen strategie en werkwijze nodig, ook wel SEO optimalisatie genoemd. Lees meer over de SEO trends in 2017.
Zoekmachineoptimalisatie: een doorlopend proces
Velen denken dat zoekmachineoptimalisatie een eenmalige activiteit is, maar het is juist een doorlopend proces. De manier waarop zoekmachines websites indexeren en het algoritme waarmee ze de posities in de zoekresultaten bepalen veranderen continu. Ook je concurrentie zit niet stil. De zoekmachineoptimalisatie van je website moet daarom geen eenmalige activiteit, maar een doorlopend proces zijn. Zo behaal je met een kleine investering het optimale resultaat.
Werkwijze
Zoekmachineoptimalisatie is ontastbaar, maar wij streven wel naar transparantie in onze werkwijze. Gedurende de campagne heb je een vaste projectleider die samen met jou toewerkt naar online succes. Deze projectleider gaat met jou in gesprek om de doelstellingen en de te ondernemen stappen te bespreken. Samen met een team van specialisten gaan wij aan de slag om die doelen na te streven.
Lees hieronder meer over ons stappenplan.