Nieuwe leads genereren voor jouw bedrijf?

Hoe komt een bedrijf aan nieuwe leads?  Consumenten vullen een enquête in en tonen hun interesse in een bepaald product. Deze consumenten komen in een lijst te staan met een aanvraag voor een product waar ze interesse hebben. De consument wordt zo een nieuwe lead.  Bedrijven kunnen deze lijst met leads inkopen en bellen de lead op met wat ze te bieden hebben.

 

Hoe bel je een nieuwe lead op?

Bedrijven die op tijd hun nieuwe leads bellen, hebben de meeste kans van slagen om deze leads daadwerkelijk klant te maken. Hoe sneller zij hun nieuwe lead bellen, hoe minder kans er is dat een concurrent hen voor is.

 

Maak je gesprek met een lead persoonlijk.

Als een aangeeft meer informatie over een product of dienst van jouw bedrijf te willen, dan verwacht hij dat ook. Hij verwacht een dialoog waarin op zijn of haar persoonlijke wensen wordt ingegaan. Als  een consument denkt dat jij een monoloog aan het houden bent aan de telefoon, dan haakt diegene snel af.  De consument wil niet horen hoe belangrijk jij bent, zij willen horen wat jij voor hen kunt doen. Als de consument heeft aangegeven dat zij benaderd willen worden door jouw organisatie, dan maakt een telefonisch gesprek in plaats van een e-mail het gemakkelijker maken om iemand klant te laten worden. Stel de potentiële klant centraal: het draait om hen.

 

Andere manieren om nieuwe leads te verkrijgen

Consumenten zijn inmiddels bekend met de gevolgen van het invullen van enquêtes en doen dit steeds minder. Daarom is het voor bedrijven belangrijk om op nieuwe manieren aan nieuwe leads te komen.

 

Een incentive (een presentje) kan voor meer nieuwe leads zorgen. Gebruik een incentive wel op de juiste manier en pas hem aan op je doelgroep, dit voorkomt gelukzoekers.

 

Ook zoekwoordoptimalisatie wordt steeds belangrijker. Een bedrijf wordt op een bepaald zoekwoord gevonden in Google en de bezoeker geeft op de website aan dat hij interesse heeft. Via zoekwoordoptimalisatie kan een bedrijf zijn eigen leads genereren.

 

Conclusie

Bel je nieuwe leads zo snel mogelijk op zodat je concurrenten je niet voor zijn en stel in het gesprek je potentiële klant centraal. Zorg dat hij een goed gevoel bij jouw organisatie krijgt. De klant staat centraal: altijd.

 

Benieuwd wat een razendsnelle website of webshop gaat kosten?

Helpt Best4u Media jou ook aan een razendsnelle website of webshop? Al meer dan 3000 klanten gingen jou voor.
Wacht daarom niet langer en vraag direct een offerte aan voor jouw razendsnelle website of webshop.

Waar kunnen we je mee helpen?
Contact image

Arjan

Snelste vraagbaak van Nederland

Welkom bij Best4u Media, ik sta je graag te woord bij sales vragen. Kan ik je ergens mee helpen?
by Best4u Media
Je ontvangt op werkdagen tussen 09:00 en 21:00 uur binnen 15 minuten jouw offerte!