Veel bedrijven maken gebruik van Google AdWords. Hierdoor wordt het steeds moeilijker om op te vallen tussen de advertenties. Hieronder beschrijf ik 5 tips voor het schrijven van de juiste advertentie.
1. Een passende content
Zorg ervoor dat jouw advertentie overeenkomt met de pagina waar deze naartoe linkt. Wanneer je adverteert op ‘zwarte fietsen’ moet de bezoeker geen ‘rode fietsen’ te zien krijgen.
2. Breng je USP’s naar voren
Jouw USP’s (Unique Selling Points) zijn natuurlijk ook een belangrijke factor aangezien jij je hiermee onderscheidt van de concurrent. Breng dit naar voren zodat de bezoeker onder ogen krijgt waarom zij juist voor jou moeten kiezen!
3. Verleid de zoeker tot doorklikken
Met een pakkende tekst in je advertentie verleidt je de zoekers door te klikken naar jouw website. Op de site zal de bezoeker vanzelf meer informatie over jouw product of dienst lezen.
Een andere manier is om een deadline toe te voegen aan een bepaalde actie.
4. Maak slim gebruik van de URL
In Adwords heb je de mogelijkheid om een zichtbare URL te geven. Deze URL wordt getoond in de advertentie. De URL die hierin staat is de URL waar de advertentie naartoe linkt. Wanneer je dus specifiek op een zoekwoord wilt adverteren, geef dan een URL waar het zoekwoord in is vermeld.
5. Maak goed gebruik van de zoektermen
Het doel van de campagne is natuurlijk om de juiste bezoekers te bereiken en hierdoor meer conversie te genereren. Daarom is het belangrijk dat je zoektermen gebruikt waar ook echt op gezocht wordt!
Heb je zelf nog tips, laat een reactie achter!