Het is bekend dat steeds meer mensen online oriënteren en kopen. Veel winkels kiezen er dan voor om ook deze doelgroep mee te pakken en een webshop te beginnen naast een fysieke winkel. De angst ontstaat dat er wellicht minder zal worden gekocht in fysieke winkels omdat men steeds sneller en gemakkelijker online wil kopen. Dit noemen we ook wel showrooming. Dit houdt in dat men zich in de winkel kan oriënteren, maar vaak toch online koopt.
Uit onderzoek is echter gebleken dat het hebben van een webshop naast een fysieke winkel ook een positieve invloed heeft op je winkel. Het blijkt namelijk dat de conversie in je winkel behoorlijk kan stijgen door je webshop. Men oriënteert zich dan online en weet vervolgens precies wat hij wil in de winkel.
77% van de Nederlanders winkelt online, e-commerce wordt steeds belangrijker en kan ook een positieve invloed hebben op je offline conversie. Heb je nog geen webshop? Neem dan direct contact op met ons voor een vrijblijvend advies. Ook over het optimaliseren van de resultaten van je webshop kun je gerust bij ons terecht.