Een onderscheidende website laten ontwikkelen die louter bestaat uit unieke tools, dat is tegenwoordig bijna geen doen meer met de wildgroei aan websites. De kans dat jouw potentiële klanten bepaalde features namelijk al elders gezien hebben, is redelijk groot.
Toch betekent dit gegeven allerminst dat je de boel maar de boel moet laten en achterover moet gaan leunen. Dit moet juist een extra stimulans voor jou als ondernemer zijn om een website te laten bouwen die van het beeldscherm spat. In dit blog bespreken we 5 creatieve ideeën voor jouw nieuwe website, zodat jij straks prettig om tafel kunt met webshop specialist Best4u.
1. User generated content
Content, content en nog eens content. Als ondernemer heb je vast al honderd keer gehoord dat het de bedoeling is dat je website hier vol mee moet staan. Maar waar je wellicht nog niet eerder van hebt gehoord, is User Generated Content. Bij USC, zoals User Generated Content ook wel wordt aangeduid, is het van belang om foto’s, video’s en andere uitwerkingen van je klanten her te gebruiken op je site. Stel dat jij aanbieder bent van design kranen en een klant publiceert een foto van zijn exemplaar op Instagram, dan kan het interessant zijn om een tool als Flowbox te implementeren op je website. Daarmee interacteer en inspireer je (met) de doelgroep.
2. How to pagina
Scharen, broodtrommels en fietsen zijn voorbeelden van producten die weinig uitleg behoeven. Maar ben je aanbieder van meer complexe producten, dan wil je je klanten niet laten zwemmen. Daarom kan het goed zijn om een ‘how to pagina’ in te richten op je website. Aan de hand van illustraties of korte video’s kun je bijvoorbeeld uitleggen hoe je een hekwerk in elkaar zet of waar je op moet letten zodra je een zwembad opbouwt. Deze pagina’s kunnen ook voor organisch verkeer zorgen, doordat anderen met dezelfde vraag worstelen.
3. Voeg interactieve elementen toe
Websites kunnen vrij staties zijn, maar dit kun je eenvoudig oplossen door interactieve elementen toe te voegen. Bij een gekleurde button is het vrij duidelijk waar deze voor dient, maar door deze op te laten lichten zodra de cursor eroverheen beweegt, valt het nog meer op. Maar ook een hond die door beeld loopt op een website over dierenproducten of een chatfunctie die opdoemt zodra je de contactpagina opent, zijn simpele interactieve elementen die al heel wat doen.
4. Implementeer een 360 graden video van je product of kantoor
Vind je het ook altijd zo leuk om een willekeurige straat in Google Maps aan te klikken om vervolgens om je heen te kijken? Tegenwoordig zijn er 360 graden camera’s beschikbaar waarmee jij zelf zulke foto’s of video’s kunt maken. Door een 360 graden video van je werkomgeving of product te maken, geef je de potentiële klant nét wat meer inzicht dan een simpele productfoto. Iets om over na te denken dus!