4 manieren hoe je FOMO kunt inzetten bij jouw webshop

4 manieren hoe je FOMO kunt inzetten bij jouw webshop

Bijzijn is meemaken! Het is een veel gehoorde kreet die regelmatig terugkomt op verjaardagen, borrels en andersoortige partijtjes. Een begrip dat hier vaak aan gekoppeld wordt, is FOMO. FOMO is de Engelse afkorting voor Fear Of Missing Out, wat ook wel duidt op de angst om iets te missen. Deze verkapte vorm van ‘angst’ vindt niet alleen offline plaats, maar ook online.

Webshophouders kunnen op handige wijze inspelen op FOMO, door bepaalde elementen toe te voegen aan hun virtuele winkel. In dit blog licht Best4u er een aantal uit, zodat jouw bezoekers straks sneller geneigd zijn om af te rekenen en jouw omzet recordhoogtes bereikt!

Tijdbalk toevoegen

’Haast en spoed is zelden goed’ wordt er weleens gezegd. Maar als je een balk onderaan je product toevoegt die weergeeft hoe lang je nog kunt afrekenen, hebben klanten sneller de neiging om het bestelproces af te ronden. Ze worden dan op een subtiele manier in het nauw gedreven, waardoor ze de FOMO voelen en bang zijn om jouw product mis te grijpen.

Kijkers tonen

Een andere manier hoe je FOMO kunt inzetten bij je webshop, is het tonen van het aantal kijkers op dat moment. Vergelijk het maar met een grote rij bij een marktkraam. Als er veel animo is voor een bepaalde kraam, ben je eerder geneigd om er iets te kopen dan als er niemand te bekennen is. Vermeld hoeveel mensen op dat moment of die dag aan het kijken zijn naar het product in kwestie en men zal eerder geneigd zijn om het product aan te klikken.

Gebruik van FOMO afbeelding

Eromheen draaien dat mensen de mogelijkheid hebben om iets te missen, is niet eens altijd nodig. Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om een FOMO afbeelding als pop-up te implementeren bij jouw webshop. Hierop kun je teksten vermelden als ‘mis deze aanbieding niet’, ‘alleen vandaag nog’ of ‘laatste mogelijkheid’.

Pushen met e-mail

Als je je gebruikers vroeg in de salesfunnel hun mailadres laat invullen, kun je ze een reminder sturen als ze jouw webshop hebben verlaten zonder af te rekenen. ‘Hey [naam]. [Product X] is alleen vandaag nog in de sale’ zou een prima regel kunnen zijn in de onderwerpsbalk om verkoop nogmaals te stimuleren. Er zijn dus genoeg manieren hoe je op slimme wijze kunt inspelen op de Fear Of Missing Out met jouw webshop of website.

Benieuwd wat een razendsnelle website of webshop gaat kosten?

Helpt Best4u Media jou ook aan een razendsnelle website of webshop? Al meer dan 3000 klanten gingen jou voor.
Wacht daarom niet langer en vraag direct een offerte aan voor jouw razendsnelle website of webshop.