Spendeer je een deel van je budget aan marketingdoeleinden, dan is de slogan ‘content = key’ je vast weleens tegemoet gekomen. Content vormt de fundering van jouw webshop en zonder afbeeldingen, teksten en video’s zal jouw webshop ondersneeuwen ten opzichte van de concurrenten. Een relatief nieuwe uitwerking van content, is User Generated Content.
User Generated Content kun je zien als alle (audio)visuele die is aangeleverd door (potentiële) klanten en door jou wordt ingezet op je webshop. Maar welke waarde heeft het inzetten van deze beelden nu eigenlijk? Best4u geeft je in dit blog antwoord op die vraag.
Pure beleving
Webshops met een flinke staat van dienst, hebben meestal het gebruik om de duurste beroepsprofessionals in te huren voor hun productfoto’s. Op zich een logische keuze, maar vaak wordt vergeten dat de pure beleving van hun product zo ontbreekt. Een gecreëerde setting geeft een minder realistische kijk op het product dan foto’s die gemaakt zijn door je klanten. Combineer je de professionele content met de User Generated Content van je consumenten, dan ontstaat er een krachtige combinatie.
Geloofwaardigheid
Een andere reden waarom je moet overwegen om User Generated Content onder te brengen in je webshop, is de verhoging van de geloofwaardigheid. Ga maar eens bij jezelf na: als je een social wall ziet waar de ene na de andere tevreden consument breed glimlachend op staat, zul je het verhaal eerder geloven dan zonder. Zien consumeren, doet consumeren!
Community
User Generated Content zorgt er niet alleen voor dat je webshop naar een ander niveau wordt getild. Deze vorm van content helpt je ook bij het creëren van fans. Geef je je klanten namelijk exposure op je website, dan zullen ze zich gevleid voelen en zich bij jouw community willen voegen. Je klanten zullen zo echt ‘supporter’ van jouw merk worden, zonder dat je er écht veel voor hoeft te doen. De kans op herhaalaankopen zal daardoor drastisch toenemen en ook de mond-tot-mond reclame zal aanzienlijke proporties aan gaan nemen.