Waarom je de call to action button niet onderschatten mag

Ben je in het bezit van een webshop of website, dan heb je vast weleens gehoord van een call to action button. Dit zijn de knoppen die zich onderaan stukken tekst bevinden, die jouw gebruikers naar de belangrijkste pagina’s moeten sturen op je domein. Sommige ondernemers kiezen zomaar voor een specifieke call to action button, zonder er al te veel over na te denken. Maar er zit wel degelijk een bepaalde psychologie achter de call to action button, waardoor je de waarde van de button niet onderschatten mag. In dit blog vertellen we je er meer over.

Button kleur

Loop je door de fysieke winkelstraten en bestudeer je de etalages van de afzonderlijke winkels, dan zullen de mega felle stickers meer in het oog springen dan de aanplakbiljetten in schutkleuren. Eigenlijk kun je jouw webshop net zo zien. De call to action button moet daarom over een opvallende kleur beschikken. Eventueel kun je experimenteren met Google Optimize, die je de mogelijkheid biedt om A/B-tests uit te voeren op je website.

Less is more

De call to action is een mooi middel op je website, maar ga niet overdrijven. Je kunt er soms beter voor kiezen om het gebruik te beperken dan er één te knallen onder elk stukje tekst dat je maar hebt. Daarnaast is het belangrijk om niet te veel te variëren in de tekst die je erop zet, maar voor één of twee opties te kiezen.

Overtuiging

De call to action button biedt jou de mogelijkheid om overtuiging mee te geven aan je boodschap. Vanwege de beperkte buttongrootte dien je in één of twee korte woorden je mededeling uit te dragen. Het beste kun je hiervoor een beroep doen op de gebiedende wijs of personalisatie. “Ik wil groeien” of “Vertel me meer” zijn daar een paar voorbeelden van. Maar ook meer simpele voorbeelden zoals ‘bestel’, ‘upload’ of ‘verstuur’ zijn erg geschikt.

Benieuwd wat een razendsnelle website of webshop gaat kosten?

Helpt Best4u Media jou ook aan een razendsnelle website of webshop? Al meer dan 3000 klanten gingen jou voor.
Wacht daarom niet langer en vraag direct een offerte aan voor jouw razendsnelle website of webshop.