Een over ons pagina is het virtuele visitekaartje van jouw bedrijf. Indien er sprake is van enige twijfel bij jouw klanten over de geloofwaardigheid van jouw onderneming, zullen ze jouw missie en visie proberen te achterhalen op deze pagina. Je kunt er dan ook maar beter voor zorgen dat de over ons pagina niet ontbreekt op jouw website, want het kan zomaar nieuwe klanten opleveren.
Maar als je nog nooit zo’n over ons pagina hebt geschreven, kan het verrekte lastig zijn om te achterhalen waar het startpunt zich bevindt. Best4u geeft je in dit blog een aantal handvaten, zodat jouw verhaal straks ook online kloppend is.
Maak het persoonlijk
Humane wezens als mensen zijn gek op personen. En dat is precies het aspect waar jij je op moet richten op de over ons pagina. Vertel je verhaal vanuit een persoonlijk perspectief, door te beschrijven hoe het allemaal begon voor jou. Voeg daar bij voorkeur oude beelden van een zolderkamer aan toe, om de over ons pagina af te maken. Wedden dat het sympathie doet opwekken bij de lezer?
Wees trots
Trots wezen op hetgeen dat je bereikt hebt, is iets waar in Nederland nog weleens een taboe op rust. Maar dit is nergens voor nodig! Vertel gerust over dat ene certificaat dat je behaald hebt met jouw product, welke prijs voor duurzaamheid je gewonnen hebt en hoeveel 5-sterren reviews je op een specifieke datum behaalde. Dit soort informatie op de over ons pagina, draagt nu eenmaal bij aan de geloofwaardigheid van jouw onderneming.
Beantwoord de 3 W’s
Er zijn drie vragen die hoe dan ook besproken moeten worden op de over ons pagina. De eerste ‘W’ is de vraag wie je bent, deze wordt opgevolgd door de vraag wat je verkoopt en wordt besloten door de vraag waarom je doet wat je doet.
Druk je verhaal uit in cijfers
Getallen zeggen meer dan duizend woorden. Daarom doe je er goed aan om te midden van je verhaal wat cijfers uit te lichten, die je voorziet van een simpel bijschrift. Deel het aantal bestellingen per maand, de jaren dat je actief bent of het aantal medewerkers dat bij je werkzaam is en je bezoekers zullen overtuigd raken van de validiteit van jouw webshop of website.