Het doel van de nieuwe Google layout

Waarschijnlijk is het je al opgevallen. Google heeft een nieuwe layout gekregen. Niet alleen de startpagina, maar ook de layout van de zoekresultaten is veranderd. Maar wat is nu het doel van deze veranderingen? Wat heb jij er als gebruiker aan? Deze verandering is eigenlijk nog maar het begin van de vele veranderingen die er nog gaan komen. Google wil namelijk een consistente online-ervaring creëren voor al hun producten. De nieuwe Google layout kan worden samengevat in de volgende woorden: doelgericht, soepel, kracht en eenvoud.

 

Doelgericht
Ze willen per product alle overbodige onderdelen schrappen. Het doel hiervan is dat je niet afgeleid wordt door zaken die je niet nodig hebt. Zo kun je je beter focussen op wat je aan het doen bent en dit verhoogt de gebruiksvriendelijkheid.

Soepel
Tegenwoordig kun je Google op veel verschillende apparaten gebruiken. De een gewoon op de desktop, de ander op de smartphone, iPad, laptop of zelfs de televisie. Ook heeft iedereen verschillende monitoren met verschillende resoluties. De ontwikkelingen moeten ervoor zorgen dat je gemakkelijk kunt overschakelen naar andere apparaten met verschillende resoluties. Zonder een veranderende visuele ervaring.

Kracht & eenvoud
De filosofie achter deze ontwikkelingen is kracht te combineren met eenvoud. De layout moet simpel en duidelijk zijn. Zonder afleidende zaken. Ze voeren de ontwikkelingen niet allemaal tegelijk door maar doen dit stapsgewijs. Zo geven ze de gebruikers de tijd om er aan te wennen en word je niet overspoelt met nieuwe dingen.

Wat vind jij van deze ontwikkelingen? En zie jij het nut ervan?

Benieuwd wat een razendsnelle website of webshop gaat kosten?

Helpt Best4u Media jou ook aan een razendsnelle website of webshop? Al meer dan 3000 klanten gingen jou voor.
Wacht daarom niet langer en vraag direct een offerte aan voor jouw razendsnelle website of webshop.