Er zijn weer updates beschikbaar voor Google+. Zo kun je nu via de nieuwe ‘What’s Hot’ functie meepraten over trending topics. Zo hoef je niks meer te missen, van mooie foto’s tot het laatste wereldnieuws. Je kunt met Google+ nu ook eigen foto’s bewerken. Wanneer je dit doet kun je deze uiteraard direct delen met de rest van de wereld.
Heb je een eigen foto bewerkt en wil je weten waar deze naartoe gaat? Dan kun je dit bekijken met de nieuwe analytics functie; Ripple. Hiermee kun je alle openbare posts volgen. Zo kun je precies zien wie welke foto’s of online berichten doorstuurt.
Google apps
De grootste update is dat Google apps gebruikers nu ook Google+ kunnen activeren. Dit was eerst niet het geval, wat raar is aangezien de gebruikers van apps daarvoor betaalden maar geen gebruik konden maken van Google+. Met deze ontwikkeling gaat Google+ er hoogst waarschijnlijk veel gebruikers bij krijgen. Ze verwachten dit omdat er op dit moment al 4 miljoen organisaties Google apps gebruiken. Daarbij zitten 40 miljoen actieve gebruikers. Ook in Nederland wordt door verschillende organisaties gebruik gemaakt van Google apps om het interne delen en samenwerken te vergemakkelijken. Onder andere multinationals als KLM en Ahold gebruiken Google apps als onderling communicatiemiddel.
Mogelijkheden Google Apps
Waarom gebruiken zoveel organisaties eigenlijk Google apps? Google apps heeft veel functies die handig zijn voor in het bedrijfsleven. Zo kan er uiteraard onderling gemaild worden via Gmail en worden er bestanden gedeeld via Google Docs. Wanneer iemand snel even wat wil weten kan hij de vraag stellen via Google Talk en een afspraak inplannen gaat via Google Agenda. Door deze apps wordt het voor collega’s makkelijker elkaar te bereiken en elkaar op de hoogte te houden. Nu komen daar dus de updates van Google+ bij. Natuurlijk wil het feit dat Google apps gebruikers nu ook Google+ kunnen installeren niet automatisch zeggen dat ze dit ook gaan doen, maar de nieuwe updates van Google+ bieden wel voordeel. Door het eerder genoemde Ripple kan een organisatie precies in de gaten houden waar de door hen geplaatste posts naartoe gaan en hoeveel Google+ gebruikers deze bereikt.
Google Business Pages
Het is er nog niet, maar velen wachten er al een tijdje op; Google Business Pages. Dit houdt in dat een organisatie een eigen profielpagina heeft bij Google+, speciaal afgestemd op het feit dat het om een organisatie gaat. Via deze pagina kan een organisatie contact onderhouden met (potentiële) klanten.
Zo zorgt de combinatie van de Google apps en Google+ er voor dat een bedrijf optimaal kan communiceren, zowel intern als extern.