Sociale bewijslast is één van de factoren die een belangrijke rol spelen bij het overtuigen van potentiële klanten om tot conversie over te gaan bij jouw onderneming. Klantcases kunnen jou hier als ondernemer bij helpen. Bij klantcases stel jij je kwetsbaar op als businessman en laat je anderen zien hoe erover jouw onderneming wordt gedacht.
Tijd om aan de slag te gaan dus! Welke ingrediënten je nodig hebt voor het schrijven van daadkrachtige klantcases, vertellen we je in dit blog.
Interviews
Het schrijven van klantcases valt of staat met een interview. Laat iemand anders dan jijzelf uit de organisatie een interview afnemen met de klant die je wilt uitlichten, zodat er een eerlijk vraaggesprek ontstaat. Jijzelf zal bepaalde vragen misschien mijden; iemand die er wat verder van afstaat zal dat niet snel doen. Instrueer de interviewer om dieper in te zoomen op de kracht van de samenwerking, bijzonderheden, hoogtepunten, de ontwikkeling van jullie ‘reis’ en toekomstplannen.
Klantcases met cijfers
Er zijn mensen die een dusdanig grote hekel hebben aan lezen, dat ze houden van een summiere opsomming van de successen. Probeer daarom wat interessante cijfers op een rijtje te zetten. Voorbeelden hiervan kunnen zijn:
- Al meer dan 530.000 tevreden klanten
- Samen meer dan 100.000 m3 aardgas bespaard
- 1670 werknemers aan een baan geholpen in 3 maanden
Laat de creativiteit in je naar boven! Als je alles aan je fantasie overlaat, is er veel meer mogelijk dan je denkt.
Reviews
Eerder hadden we het er al even over dat klantcases met name gebruikt worden voor de sociale bewijsdrang. Om twijfelaars die met hun voeten tegen de streep aanstaan eroverheen te trekken, kun je ervoor kiezen om reviews toe te voegen aan de klantcase. Hierbij kun je zowel denken aan meningen van klanten over jouw service, als over die van de producten van de partner waarmee je samenwerkt.
Infographic / animatie
Iedereen kan tegenwoordig een geschreven klantcase toevoegen aan zijn of haar CMS, waardoor twijfel bij de lezer kan ontstaan over de geloofwaardigheid van het stuk. Een infographic of animatie kan zorgen voor een hogere mate van geloofwaardigheid, aangezien je er meer aandacht hebt moeten besteden. Dit kan zowel op een visuele manier gedaan worden als op een audiovisuele manier.
Video
Niet de goedkoopste optie om toe te voegen aan je klantcases, maar een opgenomen video kan wel een aanzienlijke bijdrage leveren aan de bekrachtiging van jullie samenwerking. Het kan mooi zijn om deze opnames op locatie te schieten, zodat de kijkers zich een beter beeld kunnen vormen bij hetgeen waar jullie mee bezig zijn.