4 personalisaties die je kunt toepassen in je webshop

4 personalisaties die je kunt toepassen in je webshop

Personalisaties binnen webshops worden steeds vaker toegepast. Doel van dit soort personalisaties is om bezoekers een helpende hand te bieden binnen hun keuzeproces, maar nog veel belangrijker is het stimuleren van een uiteindelijke aankoop. Dat is tenslotte waar het uiteindelijk allemaal om te doen is! Tools zoals WiQhit en Squeezely zijn in het leven geroepen om A/B-tests uit te voeren met dit soort personalisaties. Nieuwsgierig geworden naar uitwerkingen van personalisaties? Best4u bespreekt er een aantal die van pas kunnen komen voor je!

Aanbevolen producten op basis van zoekgedrag

Een van de doelen die centraal staan bij personalisaties, is het aanbieden van een zo relevant mogelijk aanbod voor de bezoeker. Wist je dat er hulpmiddelen bestaan, die automatische suggesties geven zodra de bezoeker een zoekopdracht doet? Hierbij wordt een beroep gedaan op (aanverwante) zoekopdrachten uit het verleden en soms ook op bezoekers met soortgelijke koopintenties.

Actieve winkelbezoekers

Niets is zo sterk als sociale bewijskracht binnen een webshop. Want zeg nou zelf: als je ziet dat er veel andere winkelbezoekers actief zijn, dan moet het wel goed zitten met de betrouwbaarheid van de webshop die je bezoekt toch? Met personalisatie tools kun je A/B-tests uitvoeren en het aantal actieve bezoekers afwisselend tonen en verbergen.

Aantal keer gekocht

Een personalisatie die enigszins aansluit op de voorgaande optie, is het tonen hoe vaak een product gekocht is. Indien een bezoeker zijn vraagtekens plaatst achter een bewust item, maar onder ogen krijgt dat het product die dag al tientallen keren is aangeschaft, zal de twijfel afnemen en de koopdrang toenemen.

Winkelwagenverlaters

Wist je dat sommige personalisatie tools eenvoudig te koppelen zijn met mailing programma’s zoals Spotler of email marketing? Dit is handig, want zo kun je jouw bezoekers attenderen op het feit dat ze hun winkelwagen verlaten hebben zonder de producten af te rekenen. Deze persoonlijke aandacht (of mail) kan ertoe leiden dat hun twijfels opnieuw worden aangewakkerd, waardoor hij of zij alsnog overstag gaat om de transactie alsnog af te ronden.

Benieuwd wat een razendsnelle website of webshop gaat kosten?

Helpt Best4u Media jou ook aan een razendsnelle website of webshop? Al meer dan 3000 klanten gingen jou voor.
Wacht daarom niet langer en vraag direct een offerte aan voor jouw razendsnelle website of webshop.