Productfoto’s. Misschien zijn het wel de meest onderschatte elementen die je in een webshop hebt. En dat terwijl ze jouw product kunnen maken of kraken. Hoog tijd dus om je focus enigszins te verleggen van expertise naar productfoto’s, zodat potentiële klanten echt omver geblazen kunnen worden door hetgeen dat ze op jouw beeldscherm zien.
Om te voorkomen dat je een standaard aanpak kiest, heeft Best4u het denkwerk alvast voor je gedaan. Het enige wat je hoeft te doen, is het lezen van dit blog over originele ideeën voor productfoto’s. Wedden dat je omver wordt geblazen van het enthousiasme? Lees gauw verder!
Turn-around
Niets is zo vervelend als productfoto’s die onduidelijkheid opwekken bij je klanten. Om je klanten een ‘full experience’ te geven terwijl ze aan het shoppen zijn, geef je ze de mogelijkheid om het product te laten kantelen. Hiervoor dien je zogenaamde 360 graden foto’s te laten schieten door een professionele instantie. De bezoekers van jouw website kunnen zo als het ware om jouw product ‘heenlopen’, terwijl ze gewoon op hun stoel blijven zitten. Indien je dit teveel moeite kost, kun je ook alleen een foto van voor en van achteren maken. Op het moment dat iemand er overheen veegt, toont hij de achterzijde en vice versa.
Gifjes
Wil je de bezoekers een verdere deep dive geven in de items die jij in het assortiment hebt opgenomen, maar lukt dit niet zo goed met statische foto’s? Voorzie je productpagina’s dan van gifjes. Je kunt bijvoorbeeld wat verschillende foto’s laten schieten, die je kort en bondig achter elkaar zet. Eigenlijk zijn dit soort productfoto’s meer verkapte video’s die je webshop ook nog eens veel meer tot leven laten komen, waarmee alles visueel gezien een stuk aantrekkelijker wordt.
Mega zoom
Bij sommige productgroepen, vooral in de categorie modeproducten, is het extra belangrijk om het specifieke item van dichtbij te kunnen aanschouwen. Als je dan niet de mogelijkheid hebt om in te zoomen op de details, dan kan dat knap vervelend bij het verrichten van een online aankoop. Om die reden is het een wijs besluit om een mega zoom functie onder te brengen bij de productfoto’s. Houd hierbij in het achterhoofd dat je een kwalitatief hoogwaardige camera gebruikt, want anders zal dit alleen maar averechts werken door de uitvergrote pixels.