Zo verhoog je je lokale bekendheid op het internet

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

783e43ba3d92c7f177f3b9ebe66400fb

>> Gepost op: 29 juni, 2011 in Kenniscentrum, SEA, SEO

Een van de handige manieren om de lokale bekendheid te vergroten is via de lokale zoekresultaten. Dit houdt in dat je je Google Places account gaat optimaliseren, op basis van een aantal factoren die erg belangrijk zijn om een A-locatie in Google te bemachtigen. De 3 meest belangrijke factoren waarop Google de beste A-locatie bepaalt zijn:

Relevantie, autoriteit en afstand.

De website moet aantrekkelijk zijn voor de bezoeker, de informatie van de website moet dus zodanig interessant en relevant zijn, dat de bezoeker hier iets aan heeft (relevantie).

Met autoriteit wordt bedoeld, bent u een specialist of een beginner? Wanneer je bekend bent bij groter publiek omdat je al een aantal jaren in het vak zit, heeft u een hogere autoriteit dan een beginnend ondernemer. En als laatste de afstand. Het is natuurlijk een lokale zoekopdracht, daarom speelt de afstand een belangrijke rol. Stel u zoekt op: multimedia bedrijf Zutphen, dan moet u natuurlijk geen bedrijf uit omgeving Amsterdam op uw beeldscherm krijgen. Maar juist een bedrijf in Zutphen of een andere plaats in de buurt.

Een andere manier om lokale bekendheid te creëren is via applicaties voor op een mobiel. Hieronder geef ik u informatie over applicaties die wellicht voor u van belang zijn.

Google Hotpot

Wanneer jij en je vrienden allemaal een account hebben bij Google Hotpot, kunt u elkaar toevoegen. Als een vriend iets op wilt zoeken, en hierbij een goed zoekresultaat vindt dan kan hij/zij dit aangeven. Wanneer u op een soortgelijk zoekwoord zoek verschijnt deze aanbeveling meteen in beeld. Bedrijven die hier goed op in spelen door middel van. goede kwaliteit en service zullen dus eerder een aanbeveling krijgen. Lees meer over Google Hotpot.

Foursquare

Op het moment nog vrij onbekend, maar er is een ontzettende groei. Binnen één jaar gingen zij van 100.000 gebruikers naar 6 miljoen gebruikers wereldwijd. Het is een handige applicatie waar je als bedrijf goed op kan inspelen. De bedoeling van Foursquare is dat u op bepaalde plekken kunt inloggen als u zich daar bevindt. Dit kan zijn bij een restaurant, bedrijf of waar dan ook. Mensen die u volgen op o.a. Twitter of Foursquare kunnen zien waar u op dat moment bent.

Foursquare maakt gebruik van badges. Deze badges kunt u verdienen door bijvoorbeeld een aantal keer op dezelfde plaats in te loggen. Dit geldt ook voor gebruikers die het vaakst op één plaats inchecken. Zij ontvangen dan een zogeheten ‘Mayor Badge’. Doormiddel van deze badges ontstaat er dus een soort spelvorm. Iedereen wilt natuurlijk in het bezit zijn van zo’n Mayor Badge.

Zo kunt u bijvoorbeeld een bepaalde bonus geven aan de mensen die vaak bij u inloggen. Op deze manier creëert u een positief beeld bij de klant en door dit positieve beeld zullen zij vaker langskomen!

Een voorbeeld:

McDonald’s geeft een gratis Hamburger Menu weg wanneer een klant zich 5 keer of vaker in een tijdsbestek 3 weken incheckt. Op deze manier stimuleren zij klanten om vaker langs te komen.

 

 

 

Yelp

Nog zo’n applicatie waarmee je kunt inloggen op de plek waar jij op dat moment bent. Eigenlijk werkt dit hetzelfde als Foursquare. Yelp gaat alleen nog wel een stapje verder dan Foursquare. Yelp bevat niet alleen plekken waar je kunt inchecken, maar geeft ook reviews van winkels, dienstverleners en nachtclubs. Deze applicatie was in eerste instantie eigenlijk alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, maar breidt zich nu ook steeds verder uit naar Europa. Sinds kort heeft Yelp ook een aantal nieuwe sites waaronder: yelp.nl, yelp.be en yelp.de en voor nog een aantal landen.  Een verschil tussen Foursquare en Yelp is, dat Yelp heeft gekozen voor een Leaderboard in plaats van badges uit te delen bij bepaalde mijlpalen. Deze leaderboard houdt in dat de bezoeker die het meest inlogt op de plek van een bepaald bedrijf, bovenaan komt te staan in deze leaderboard.

Als bedrijf kunt u natuurlijk ook een account aanmaken op Yelp. Wanneer een klant iets bij u koopt, kunnen zij een review achterlaten. Dit komt weer ten goede van de positie in Google. Door de reviews op uw Yelp account ziet Google dat u erg actief bent. Dit is één van de belangrijkste manieren om een hogere Pagerank te genereren. Een zeer interessante uitdaging voor bedrijven wat mij betreft! Foursquare heeft een nog geen soortgelijke mogelijkheid, maar misschien duurt dit niet lang meer. Aangezien deze applicaties steeds populairder worden, is het dus een goede kans voor bedrijven om meer bezoekers te genereren.

Hoe actief zijn jullie met locatie gebaseerde applicaties? Laat een reactie achter!

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.
Best4u

Laatste artikelen van Best4u