Waarom wij social media fans zijn

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

471cb7937ad0d387603df1f94a55f885 (1)

>> Gepost op: 19 september, 2011 in Algemeen, Kenniscentrum

Nederlanders en social media. We houden ervan. Lekker contacten met iedereen waarvoor we niet eens het huis hoeven te verlaten. En dan hebben we het nog niet eens over de nieuwsgierigheidfactor. Leuk toch, om te zien waar de directeur nou eigenlijk op vakantie gaat. Natuurlijk is het ook nog eens ontzettend handig voor je eigen naamsbekendheid, want zonder social media ben jij (en ook je bedrijf) tegenwoordig niet zoveel meer.

Hiermee is 68% van de Nederlandse internetgebruikers het eens. Social media is onmisbaar. Iedereen komt enorm dichtbij en niets lijkt meer onmogelijk.

Wat betreft de rest van Europa; zij maken nog meer gebruik van verschillende social media. Facebook wordt daar veel meer gebruikt dan in Nederland. Opvallend is dat LinkedIn in de rest van Europa maar door 11% gebruikt wordt en in Nederland bijna twee keer zoveel, waaruit je dus kunt opmaken dat het voor Nederlanders belangrijk is social media in te zetten voor zakelijke doeleinden.

Twitter kent ook bijna iedereen, maar slechts 17% van de Nederlanders maakt hier gebruik van.

Wat doen veel Nederlanders nou vooral met de social media die ze gebruiken? Natuurlijk. Gluren bij de buren. Maar er is meer:  Mensen willen hun persoonlijke voorkeur aangeven en hier dan wat voor terug krijgen. 30% van de Nederlandse social media gebruikers volgt op z’n minst 1 merk. Hierbij ligt de voorkeur vooral bij media, entertainment en mode. Dit gebeurt onder andere omdat we hopen promotie en informatie te krijgen. Ook willen we op deze manier op de hoogte blijven van gebeurtenissen rondom het merk, bijvoorbeeld aankondigingen van een event ontvangen.

En dan is er nog de groep die ook echt actief betrokken wil raken bij het merk. Zij willen graag ideetjes uitwisselen of zelfs ondersteunen bij het bedenken en op de markt brengen van producten. Dit is een uitgelezen kans voor de producent, die op deze manier gewillige social media gebruikers aan zich kan binden. Daarbij is het dan wel de bedoeling dat het bedrijf het beleid een beetje richt op deze mensen. Zo belangrijk wordt social media dus, de gewone ‘’surfer’’ kan straks zomaar invloed hebben op een miljoenenbedrijf.

 

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.