The Tweet of Holland

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

dd0c14f0b2fab939932660fee3e88949

>> Gepost op: 18 januari, 2011 in Kenniscentrum, Social Media

‘Live vanuit de Redroom is hier Winston’ zegt Wendy zwoel in de camera en Winston komt de huiskamer binnen. Als zo vaak roept hij op om vooral TVOH te volgen via Twitter en om tweets te versturen met daarin #tvoh. Achter Winston is een scherm zichtbaar met daarop het logo van Twitter en de tweets vliegen zo snel door het beeld dat het bijna niet leesbaar is. Ik vraag mijzelf af wat nou precies de reden is om Twitter zo intensief in The Voice of Holland te gebruiken.

Als eerste vroeg ik mij af of het om de kijkcijfers zou gaan. Via Twitter kun je namelijk heel veel mensen bereiken en activeren om zo nog meer tv-kijkers trekken. Vanaf het begin is TVOH een kijkcijferkanon en waarschijnlijk kijkt het overgrote deel van de 600.000 actieve Twitteraars in Nederland al vanaf het begin naar TVOH. De groep die dit niet doet zal waarschijnlijk een goede reden hebben om niet naar TVOH te kijken. De kijkcijfers kunnen dus niet meer stijgen doordat Twittergebruikers die nog niet kijken ineens wel gaan kijken naar TVOH. De reden voor de kijkcijfers valt bij mij dus af.

Een andere reden kan zijn dat John de Mol heeft geïnvesteerd in Twitter en graag zijn investering dubbel en dwars wil terug verdienen. Ik denk dat dit het geval is en dat John dit heel erg slim en groot aanpakt. Daarnaast denk ik dat John niet de enige BN’er is die in Twitter heeft geïnvesteerd maar dat er nog een andere bekende John in het spel is. Het moet ongeveer zo zijn gegaan.

John de Mol wil zijn tv-format graag aan de wereld verkopen en ziet Twitter als een goed hulpmiddel om het succes te meten en direct aan de wereld te kunnen tonen. Je ziet immers direct hoeveel followers je erbij hebt gekregen en als je het heel goed doet kun je als TVOH een trending topic worden. John heeft veel vertrouwen in het tv-format en is er van overtuigd dat het automatisch veel kijkcijfers trekt. Maar hoe hij het een hit op Twitter kan laten worden weet hij nog niet. Hier kwam de andere John om de hoek kijken. De andere John gaf als tip dat hij een kandidaat moest hebben die wel goed ligt bij de jury maar niet bij het publiek en het publiek dit vanzelf op Twitter kenbaar gaat maken. Op deze manier wordt er op Twitter veel gesproken over TVOH.

John de Mol vroeg zich af wie dit dan moest gaan worden en de andere John gaf aan dat hij wel iemand wist. Volgens hem kon zijn zusje deze rol wel vervullen en zo geschiedde. John de Mol zorgde dat het programma enorm populair werd in Nederland en John Ewbank zorgde door het aandragen van zijn zusje dat TVOH enorm populair op Twitter werd. En het heeft gewerkt, TVOH en Twitter zijn inmiddels onafscheidelijk en het tv-format is verkocht aan de VS. John en John verdienen hun investeringen dubbel en dwars terug en Jennifer krijgt haar one minute of fame.

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.
Best4u

Laatste artikelen van Best4u