Responsive Logo

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

responsive-logo

>> Gepost op: 30 juli, 2015 in Algemeen, Blog, Kenniscentrum, Mobiel, trends

In de laatste jaren is een Responsive Web Design niet meer weg te denken. Je opent een website en deze zal ongetwijfeld responsive zijn. Het meeschalen van een website is tegenwoordig vanzelfsprekend geworden. We denken er eigenlijk niet bij na en gaan er altijd vanuit dat een website overal op werkt. Toch blijkt dit in de praktijk anders te gaan dan veel mensen zullen denken.

Niet alleen een website wordt tegenwoordig op maat gemaakt, steeds meer bedrijven optimaliseren hun identiteit ook voor online gebruik. En zo moet ook het logo er aan geloven.

Een responsive logo van Philips

Een mooi voorbeeld van een overgang naar de digitale wereld is het logo van Philips. In de begin jaren heeft Philips veel experimenten gehad met haar logo. In 1963 zal het jaar zijn waarin Philips zijn logo echt vastzet. Het groeit uit tot een bekend logo van Philips. Maar om te zorgen dat in de digitale wereld het logo ook gebruikt kan worden, heeft Philips in 2013 een nieuw logo geïntroduceerd. Het logo lijkt sterk op het logo uit 1963 echter kent deze minder lijnen en grafische elementen. Dit alles om te zorgen dat ook op kleine apparaten het logo goed gebruikt kan worden.

philips

De golven uit het logo worden nu gekenmerkt als een golf met twee lijnen in plaats van de gebruikelijke drie lijnen. Ook is het logo met meer kleur ingevuld dan alleen contouren. Op deze manier heeft Philips ervoor willen zorgen dat het logo beter te gebruiken is in de digitale wereld.

Het is dus belangrijk om anno 2015 ook na te gaan denken over jouw logo en wellicht een responsive logo te gaan gebruiken. Het logo is een sterk onderdeel van de identiteit van een bedrijf. En ook zij moet daarom meegaan met de tijd en de digitale wereld.

Ricardo

Ricardo

Met mijn creativiteit maak ik websites van alle soorten en maten. Niets is te gek, ik ontwerp totdat onze klant 100% tevreden is. Daarna voorzie ik onze klanten dagelijks van support. Binnen onze supportafdeling streven we middels sensationele service altijd naar een 9 of hoger!
Ricardo

Laatste artikelen van Ricardo