LinkedIn 277% betere Social Media tool voor leadgeneratie

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

a113f1a8ebfdf71489475483efd0855d

>> Gepost op: 13 februari, 2012 in Kenniscentrum, social media

LinkedIn is meer efficiënt dan andere social media kanalen. Dit blijkt uit het onderzoek van HubSpot. In het onderzoek geven ze aan dat LinkedIn de hoogste visitor-to-lead percentage heeft. LinkedIn heeft namelijk een percentage van 2,74%, Twitter 0,69% en Facebook 0,77%. Dat betekent dus dat het percentage van LinkedIn bijna 3 keer zo groot is als die van Twitter en Facebook!

Waarom zou LinkedIn het meest efficiënte sociale kanaal zijn voor het genereren van leads?

Mensen worden lid van LinkedIn om hun carrière en werkervaringen te laten zien. Daarnaast vind je ook de inhoud en informatie over hun ‘professionele’ leven. Bedrijven die zich weer richten op andere bedrijven vinden dus veel over hun doelgroep op LinkedIn. Wanneer iemand gebruik maakt van LinkedIn, heeft diegene waarschijnlijk een business-gerichte mentaliteit. Dus kan jij hem aanspreken! Begin niet gelijk over een afspraak of iets dergelijks, maar ‘connect’ met diegene en zet een korte, pakkende zin in de ‘uitnodiging’.

 

LinkedIn gebruiken in je voordeel

LinkedIn gebruiken in mijn voordeel? Hoe kan dit precies? Het is algemeen bekend dat er op LinkedIn minder ‘rommel’ staat. Er worden bijvoorbeeld geen foto’s van iemand zijn kinderen op LinkedIn gezet, dat gebeurt wel bij Facebook. Ook wordt er niet gechat bij LinkedIn. Gebruikers zijn dus professioneler bezig en hebben een bepaald doel voor ogen wat ze willen bereiken via LinkedIn. Dus eigenlijk hebben business marketing berichten veel meer kans om opgemerkt te worden op LinkedIn, dan bijvoorbeeld op Facebook en Twitter.

 

 

Wat jij nog kan doen met je LinkedIn profiel

  1. Investeer veel tijd en moeite om je LinkedIn profiel te laten groeien. De truc is echter om een kwalitatief netwerk te behouden.
  2. Post berichten met de juiste inhoud. Hier bedoel ik mee dat als je merkt dat jouw doelgroep een specifiek blog, posts, mensen of iets anders volgen, je soort gelijke berichten moet posten. Want dan zijn ze ook geïnteresseerd in jouw LinkedIn profiel!
  3. Neem geen succes als vanzelfsprekend. Je moet namelijk blijven leren. Als het goed loopt, moet je niet inzakken. Blijf testen, blijf je gegevens analyseren en blijf je resultaten vergroten!

Ik zou zeggen: succes! Ga er voor en kom er achter waar LinkedIn jou en jouw bedrijf bij kan helpen!

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.