Leadgeneratie: wat kunnen marketeers van Galileo leren?

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

d7ddd4d45487f9c4417707dd69720a4d

>> Gepost op: 1 februari, 2012 in Kenniscentrum, Ondernemen

Galileo Galilei (beter bekend bij zijn voornaam) was een wetenschapper. Hij leefde tussen 1564 en 1642 en was naast wetenschapper ook nog eens wiskundige, astronoom, natuurkundige en zelfs filosoof. Einstein noemde Galileo ook wel de “vader van de moderne wetenschap”. Een van de belangrijkste bijdragen van Galileo was om de wetenschap zijn theorieën te bewijzen door het gebruik van gecontroleerde experimenten. Dus misschien moet Galileo wel de “vader van de moderne experimenten” worden genoemd.

Voor de komst van digitale marketing tools, waren er marketeers die respons gingen meten doormiddel van unieke telefoonnummers, verzilverde coupons en de verkoop van specifieke promotie. De hedendaagse digitale tools maken het veel gemakkelijker om de respons te testen en duwen zo de tactieken die mislukken de markt uit. Door deze nieuwe tactieken wordt er vaak een aanzienlijke ROI geproduceerd. Dit kan dan ook groot effect hebben op het genereren van leads.

Doordat de marketingwereld geïnspireerd raakte door Galileo zijn hieronder vijf experimenten van hem opgesomd voor leadgeneratie in de B2B-marketing.

 

Leadgeneratie: Pay Per Click Advertising (PPC)

PPC werkt zeer goed voor bepaalde bedrijven. Maar het vereist wel veel moed, geduld, middelen en expertise. Het is daarnaast zeer goed meetbaar, en door de resultaten nadrukkelijk te bewaken kunnen marketeers zeer effectief bestuderen welke campagnes het best presteren. Zo kun je snel zien welke campagnes niet lopen zodat je geen onnodige kosten maakt.

 

Leadgeneratie: Multivariate Testing

Galileo’s onderzoek verzamelde informatie die de moderne wetenschappers tegenwoordig “experiment” en “controle” data zouden noemen. De twee soorten informatie zijn zeer goed te vergelijken, met uitzondering van de experimentele groep zijn de belangrijkste variabelen veranderd om zo te kunnen zien wat de verschillen beïnvloeden ten opzichte van de uitkomsten. Marketeers zouden eigenlijk op precies dezelfde manier te werk moeten gaan met betrekking tot het effect van landingspagina’s. Het testen van combinaties met koppen, kopiëren van lay-out, foto’s en zelfs kleuren kunnen een drastische invloed hebben op de resultaten.

 

Leadgeneratie: Verschillende aanbiedingen proberen

Iedereen houdt van veel korting, of het nu gaat om een proefaanbieding, een exclusieve aanbieding of een extra korting. Het gaat erom dat je het aanbod test. Bijvoorbeeld als je interesse hebt in het genereren van leads en je bent in een B2B-omgeving, test dan gratis informatie tegen een gratis eerste consult. Welke aanbieding genereert de meeste leads en welke aanbieding biedt de hoogste kwaliteit voor een lead.

 

 

 

Leadgeneratie: Nieuwe media aanbrengen in oude methodes

Marketeers gebruiken poststukken en andere zekerheden en brengen deze traditionele media terug in de 21ste eeuw door ze in te voegen in de sociale marketing strategie. Voeg bijvoorbeeld je Twitter zaken in de contactinformatie toe of vraag om je merkenpagina te “liken” op Facebook. Deze zaken kunnen ook van toepassing zijn op radio, televisie en andere “oude” lead generatie methoden.

 

 

Leadgeneratie:  Probeer een nieuwe aanpak voor Social Media

Een groot deel van het werk van Galileo viel onder observatie en metingen. Bijvoorbeeld de helderheid van sterren, de snelheid van vallende voorwerpen, het gewicht van objecten. Als hij een moderne B2B-marketeer was geweest dan zou hij zonder twijfel heel gelukkig zijn met het meten van de ROI van Social Media. Social Media kan namelijk een krachtige bron zijn voor lead generatie. Je kunt bijvoorbeeld experimenteren met een nieuwe methode voor Social Media door dit te baseren op je kernwaarden. Je kunt bijvoorbeeld onderzoeken wat de kwaliteit en de kwantiteit is van het verkeer dat je ontvangt via een specifiek Social Media kanaal. Vind jij namelijk dat de bezoekers via Google+ een hoger bezoekersaantal opbrengt? Dan is het misschien tijd om meer tijd te steken in die Social Media tak.

 

Tot slot nog twee onmisbare stukken op het gebied van het genereren van leads.

Ten eerste, ga alles heel zorgvuldig meten. Ten tweede, zorg dat je weet wat de gemiddelde leeftijdswaarde is van een klant. Het laatste punt zal je helpen te bepalen wat je ROI is op het gebied van experimenten voor lead generatie.

 

 

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.
Best4u

Laatste artikelen van Best4u