Benieuwd hoe gebruiksvriendelijk jouw website is?
Doe de gratis website scan en kom erachter!
Slider

Kenniscentrum

Waar aan voldoet een goede website?

Waar voldoet een goede website aan? Dat is een vraag die vaak terug komt en vaak lastig te beantwoorden is. Voor iedere ondernemer is dit anders. Het hangt van verschillende factoren af aangezien elke onderneming weer anders is met verschillende doelstellingen en middelen.

Welke fout vaak wordt gemaakt is dat er wordt gekeken vanuit het oogpunt van de onderneming zelf. De website kan vanuit het oogpunt van de onderneming goed zijn maar dan is het nog de vraag hoe de bezoeker daarop reageert en of de bezoeker de site ook goed en duidelijk vind. Probeer daarom ook altijd vanuit het oogpunt van de bezoeker te kijken. Hoe zou jij als bezoeker zelf op de website navigeren snap je hoe alles er staat en is alles makkelijk te vinden? Op deze manier kijk je vanuit een andere hoek.

De meest voorkomende aspecten waar een ‘goede’ website zeker aan moet voldoen zijn hieronder aangegeven:

Zoekmachine vriendelijk
Als ondernemer wil je natuurlijk dat je website goed gevonden wordt bij de bezoeker. Zorg er daarom voor dat de bezoeker op verschillende soorten zoekwoorden zonder moeite jouw website kan vinden.

Content
Content wordt steeds belangrijker in de online wereld. Zorg er voor dat de content op je website kwalitatief goed is. Hierdoor zijn bezoekers eerder bereid het ook echt te lezen. Het gezegde is ‘kort maar krachtig’ en dat is in deze tijd ook echt zo. Bezoekers lezen liever een korte tekst over een bepaald onderwerp waar duidelijke feiten in staan dan een lange tekst waar veel om het onderwerp heen wordt gedraaid. Dit is dus zeker een erg belangrijk punt!

Tot actie leiden
Om er voor te zorgen dat de bezoeker tot actie overgaat moet er wel voor gezorgd worden dat de website uitnodigend is. Je moet de bezoeker triggeren om over te gaan tot aankoop. Interesse opwekken in jouw product of dienst is vaak wat tot de actie leid.

Vertrouwen
Wat steeds belangrijker wordt is het vertrouwen winnen van de bezoeker. Hoe meer vertrouwen je opwekt hoe meer je dit zult terug zien in je conversie.

Door je contact gegevens en je achtergrond informatie op je website te vertonen wek je al een stuk meer vertrouwen op. Hierdoor zien de bezoekers met wie ze echt te maken hebben.

ontwerp van een website beoordelen

Hoe beoordeel je het ontwerp van een website?

Geplaatst op: 15 december 2016 door: Edwin

Het is zover, je krijgt een nieuwe website! Je huidige website is toe aan vernieuwing of wellicht heb je nog nooit een website gehad. Wat de reden ook is, jouw onderneming gaat binnenkort gepresenteerd worden middels een mooi online product. Het ontwerp van een website beoordelen is een belangrijke stap die goed moet worden gezet

Lees meer »