Het schrijven van webteksten doe je zo!

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

c17ba71c611ebc46f7d6ff4ce76e2b42

>> Gepost op: 11 april, 2012 in Content Marketing, Kenniscentrum, Ondernemen, SEO

Als ondernemer kun je niet zonder een website, het is je online visitekaartje. De plek waar potentiële klanten je kunnen vinden. Maar wat is een website zonder goede teksten? De kunst is om het aanbod wat jouw bedrijf te bieden heeft in zo weinig mogelijk zinnen weet te omschrijven. Wanneer mensen jouw website bezoeken zullen ze nooit alles van A tot Z gaan lezen. Ze scannen in een paar seconden tijd of het interessant is wat er op de site staat of niet. Zo niet? Klikken ze weer weg. Het is de bedoeling dat wanneer bezoekers je website bezoeken en de korte teksten lezen denken: “Dit is wat ik wil!”

 

Denk vanuit de klant

Veel bedrijven denken vanuit zichzelf, in plaats dat ze vanuit de klant denken. Klanten worden steeds kritischer door het ruime aanbod wat ze hebben in verschillende soorten merken, maten enz. Het werkt niet om te denken: “Als we eenmaal ons verhaal hebben gedaan komen de klanten vanzelf.” Stel jezelf bij het schrijven van de tekst de volgende vragen denkend vanuit je potentiële klant:  “Wat heb ik hier aan?” of “Haal ik hier voordeel uit?”

Als je deze vragen op de homepage weet te beantwoorden in een kort maar krachtige tekst, ben je een eind op weg! Geef aan wat je specialiteit is, wat maken jouw producten en/of diensten zo bijzonder?

 

Scanbaar schrijven

Het is belangrijk om tijdens het schrijven van je tekst rekening te houden met een aantal basisregels. Dit maakt het scannend lezen voor de bezoeker een stuk makkelijker. De elementen waar ik over praat zijn:

  • (Tussen)koppen;
  • Witregels in een tekst;
  • Korte alinea’s (+/- 50 woorden);
  • Nummering om een eventuele opsomming duidelijk te maken;
  • Afbeeldingen (mits deze een toegevoegde waarde heeft aan de tekst);
  • Signaalwoorden.

 

Spelfouten zijn not done!

Niets is zo irritant voor een bezoeker die de Nederlandse taal goed beheerst, om spel- of grammaticafouten te ontdekken in een tekst. Fouten staan onprofessioneel. Ben je geen taalwonder? Huur dan een tekstschrijver in. Wist je dat Best4u Group ook teksten voor websites schrijft? Mocht je hier in geïnteresseerd zijn neem dan gerust contact met ons op! Je kunt ons ook opbellen om je teksten te laten controleren.

 

Stijl van schrijven

Wees consequent met het gebruiken van bepaalde woorden en de stijl waarop je schrijft. Vermijd het dat je bijvoorbeeld in de ene zin u en in de andere zin jij gebruikt.  Zorg er ook  voor dat je de lezer niet vermoeit met je verhaal, de bezoeker zal dan niet de moeite nemen om de volledige tekst te lezen. Dus schrijf actief! Behandel één onderwerp per alinea. Wanneer informatie nader moet worden toegelicht, is het verstandig om deze te verwijzen naar een specifieke pagina met een link. Een goede alinea bevat op zijn minst een zoekwoord  en valt op in de tekst.

 

Googlevriendelijke teksten

Webteksten komen pas echt goed tot hun recht als ze vaak worden bezocht. Hoe zorg je daarvoor? De teksten moeten een goede technische indeling hebben. Het is belangrijk dat de website kwalitatief goede inhoud bevat. Als de website goede inhoud bevat, trek je veel bezoekers. Het aantal bezoekers kan leiden tot een hogere positie in Google. Webmasters zullen hierdoor ook geneigd zijn om een link naar jouw website te maken.  Bedenk welke zoekwoorden jouw potentiële klanten in Google zullen intypen. Gebruik deze woorden regelmatig op de website. Ook hierbij geldt: het is het waard om de webteksten samen met een expert te bekijken. Wil je er achter komen op welke woorden jouw bedrijf het meeste wordt gevonden? Vraag een gratis zoekwoordenanalyse aan! Op: http://www.best4u-internetmarketing.nl/

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.
Best4u

Laatste artikelen van Best4u