Wat is de juiste mix voor Cross-Channel Shoppers?

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

6867a7d2b7df169634d239f04832aedc (1)

>> Gepost op: 29 september, 2011 in e-commerce, Kenniscentrum, ondernemen

Meerdere kanalen gebruiken om producten te verkopen gebeurt tegenwoordig steeds meer. Dit is hard nodig, aangezien de consument hier veel meer gebruik van wil maken. Cross-channel shopping biedt vele mogelijkheden en natuurlijk veel gemakken. Zo kun je via kanaal 1 weer meer informatie krijgen over het gewenste product dan bij kanaal 2 en het product toch bij kanaal 2 aanschaffen. Hoe vaker een potentiële klant een product voorbij ziet komen, hoe beter voor de mogelijke verkoop!

De consument verwacht steeds meer van deze mogelijkheid. Daarom is het belangrijk dat je daar als winkelier goed op inspeelt. De link tussen m-commerce-, online- en winkel-aanbod moet voor de consument direct herkenbaar zijn. Het moet goed op elkaar aansluiten en elkaar versterken. De consument verwacht dat er in een fysieke winkel net zoveel producten te krijgen zijn als online. De service, de adviezen die worden gegeven in een fysieke winkel, moeten ook gehandhaafd worden bij een online winkel.

 

Dit is onderzocht door Hewlett-Packard en het Amerikaans onderzoeksbureau Kantar Retailiq. HP neemt dit jaar deel aan het World Retail Congress in Berlijn waar de resultaten gepresenteerd zijn.

Uit het onderzoek kunnen een aantal interessante conclusies worden getrokken.

 

De top 50 retailers bezit bijna allemaal een fysieke winkel

Van de top 50 retailers in Europa bezit:

  • 98% een fysieke winkel
  • 86% een website
  • 34% een postordercatalogus
  • 30% een m-commerce website
  • 28% een mobiele bestel-app
  • 2% F-commerce (verkoop via Facebook)

 

Online of fysiek winkelen?

Consumenten laten zich graag informeren via het internet of via de smartphone. Natuurlijk, hiervoor hoef je de deur niet uit en als het niets voor je is klik je het gewoon weer weg. Maar de daadwerkelijke aankoop van het product wordt toch het liefst in de winkel zelf gedaan. Consumenten vinden het toch prettiger een product in het echt te zien en misschien wel vast te houden voordat het wordt gekocht, want ja, voor je het weet heb je iets in huis gehaald waarvan je toch iets heel anders had verwacht.

Gebeurt dit toch? Dan willen de meeste consumenten het product weer kunnen omruilen in een echte winkel. Dit is natuurlijk wel per persoon verschillend.

Op welke plaatsen biedt jij je producten of diensten allemaal aan?

de juiste mix voor Cross-Channel Shoppers

 

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *