5 tips voor de juiste advertentie in Google AdWords

Bel nu naar 0575 512 125 0575 - 51 21 25

5732e2a9def9240940094ba3af1a23f7

>> Gepost op: 6 juli, 2011 in Kenniscentrum, SEA

Veel bedrijven maken gebruik van Google AdWords. Hierdoor wordt het steeds moeilijker om op te vallen tussen de advertenties. Hieronder beschrijf ik 5 tips voor het schrijven van de juiste advertentie. 

1. Een passende content

Zorg ervoor dat jouw advertentie overeenkomt met de pagina waar deze naartoe linkt. Wanneer je adverteert op ‘zwarte fietsen’ moet de bezoeker geen ‘rode fietsen’ te zien krijgen.

2. Breng je USP’s naar voren

Jouw USP’s (Unique Selling Points) zijn natuurlijk ook een belangrijke factor aangezien jij je hiermee onderscheidt van de concurrent. Breng dit naar voren zodat de bezoeker onder ogen krijgt waarom zij juist voor jou moeten kiezen!

3. Verleid de zoeker tot doorklikken

Met een pakkende tekst in je advertentie verleidt je de zoekers door te klikken naar jouw website. Op de site zal de bezoeker vanzelf meer informatie over jouw product of dienst lezen.
Een andere manier is om een deadline toe te voegen aan een bepaalde actie.

4. Maak slim gebruik van de URL

In Adwords heb je de mogelijkheid om een zichtbare URL te geven. Deze URL wordt getoond in de advertentie. De URL die hierin staat is de URL waar de advertentie naartoe linkt. Wanneer je dus specifiek op een zoekwoord wilt adverteren, geef dan een URL waar het zoekwoord in is vermeld.

 

5. Maak goed gebruik van de zoektermen

Het doel van de campagne is natuurlijk om de juiste bezoekers te bereiken en hierdoor meer conversie te genereren. Daarom is het belangrijk dat je zoektermen gebruikt waar ook echt op gezocht wordt!

Heb je zelf nog tips, laat een reactie achter!

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.